سازمان جهانی بهداشت: اعتیاد به بازی‌های ویدیویی یک اختلال روانی است

 سازمان جهانی بهداشت: اعتیاد به بازی‌های ویدیویی یک اختلال روانی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«بر اساس تحقیقات جهانی، در برخی از شدیدترین موارد، معتادان به بازی ویدیویی و دیجیتال تا ۲۰ ساعت در روز بازی می‌کنند و حتی لذت خوابیدن، غذا خوردن، کار یا مدرسه ودیگر فعالیت‌های روزمره را از دست می دهند.»

آگهی

سازمان جهانی بهداشت اعتیاد به بازی‌های ویدیویی و دیجیتال به فهرست اختلالات روانی افزود. به گفتهاین سازمان وابستگی به بازی‌های ویدیویی و دیجیتال یک تیپ رفتاری است که می تواند چندان شدتی بگیرد که بر دیگر علایق فردی غلبه پیدا کند.

شیخار ساکسینا، متخصص سلامتی روانی سازمان جهانی بهداشت می گوید: «بر اساس تحقیقات جهانی، در برخی از شدیدترین موارد، معتادان به بازی ویدیویی و دیجیتال تا ۲۰ ساعت در روز بازی می کنند و حتی لذت خوابیدن، غذا خوردن، کار یا مدرسه ودیگر فعالیت‌های روزمره را از دست می دهند.»

با این حال او افزوده است که تنها اقلیت کوچکی از افرادی که بازی‌های ویدیویی و دیجیتال بازی می کنند دچار اختلال روانی می شود. از نظر شیخار ساکسینا آگاهی از علائم اولیه اعتیاد به این بازی‌ها می تواند به جلوگیری از تبدیل آن به اختلال روانی کمک کند.

این متخصص سلامتی روانی همچنین می گوید تنها در صورتی که رفتارهایی مانند ساعات زیاد بازی در روز برای یک سال ادامه یابد، خطر آن وجود خواهد داشت که تبدیل به یک اختلال روانی شود.

در پاسخ به این تصمیم سازمان جهانی بهداشت، «ائتلاف بازی‌های ویدیویی» که یک گروه لابی در این صنعت به شمار می رود گفته است که محصولاتشان در تمام انواع پلتفرم‌ها، برای بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان، کاملا امن و لذت بخشند.

طبقه بندی بین‌المللی اختلالات روانی که در در ۱۰ سال گذشته به‌طور مرتب به روزرسانی شده است، بیش از ۵۵ هزار آسیب، اختلال و عوامل مرتبط با مرگ را پوشش داده است.

آخرین به روزرسانی این طبقه بندی موسوم به ICD-11 کاملا به‌طور الکترونیک منتشر شده است و این امکان را به پزشکان می دهد تا به آسانی از سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند. بر اساس این طبقه بندی امکان جبران خسارت از سوی کمپانی‌های بیمه برای اختلالات مرتبط با بازی‌های ویدیویی وجود دارد و همچنین تاثیر اعتیاد به بازی‌های ویدیویی بر روی سلامت جنسی تحت پوشش قرار گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه یک تحقیق: بازی‌های ویدئویی هیچ تأثیری بر سلامت روان ندارند

بازی‌های ویدئویی؛ ۱۶ هزار نفر به تماشای فینال کانتر استرایک در استکهلم نشستند

دیده‌بان حقوق بشر: هزاران نفر با مشکلات «بهداشت روان» به غل و زنجیر کشیده‌ شده‌اند