افزایش درآمد فیسبوک و گوگل در ماه رمضان

افزایش درآمد فیسبوک و گوگل در ماه رمضان
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مردم خاورمیانه در ماه رمضان حدود ۵۸ میلیون ساعت را در فیسبوک صرف دیدن ویدئوهای مختلف از آشپزی تا ورزش و سریال‌ کرده‌اند. این رقم بیش از هر ماه دیگری در سال است و بیان می‌کند که رمضان نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تبلیغ‌کنندگان در سطح شبکه‌های اجتماعی زمانی ویژه است.

آگهی

نتایج یک تحقیق در خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ اینترنتی در ماه رمضان افزایش درآمد قابل توجهی را از طریق تبلیغات در منطقه خاورمیانه تجربه کرده‌اند.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد مردم خاورمیانه در ماه رمضان حدود ۵۸ میلیون ساعت را در فیسبوک صرف دیدن ویدئوهای مختلف از آشپزی تا ورزش و سریال‌ کرده‌اند. این رقم بیش از هر ماه دیگری در سال است و بیان می‌کند که رمضان نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تبلیغ‌کنندگان در سطح شبکه‌های اجتماعی زمانی ویژه است.

در میان غول‌های اینترنتی، دو شرکت بزرگ یعنی گوگل که صاحب یوتیوب است و فیسبوک که صاحب اینستاگرام است رشدی فزاینده در درآمد حاصل از تبلیغات در این ماه داشته‌اند.

رمض شحادی، مدیر فیسبوک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌گوید: «میزان زمانی که در سایت‌های ما صرف می‌شود در طول این ماه افزایش می‌یابد.»

آقای شحادی با بیان اینکه در رمضان عادات غذایی روزه‌گیران تغییر می‌کند و آنان ساعات بیشتری در شب بیدار می‌ماند، اضافه کرد در این ماه ۵ درصد به تعداد ساعات صرف شده روی سایت فیسبوک اضافه شده است که به معنای روزانه حدود ۲ میلیون ساعت اضافی و در نتیجه مشاهده تبلیغات بیشتر است.

از سوی دیگر بنابر آمار شرکت گوگل، رمضان نقطه اوج درآمد از راه تبلیغات در منطقه بوده است و سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی روی سایت یوتیوب با ۱۵۱ درصد افزایش بازدید مواجه شده‌اند. مطابق داده‌های این شرکت، ویدئوها با مضامین مذهبی نیز ۲۷ درصد بیشتر رشد بازدید داشته‌اند.

گوگل می‌گوید در میان لغاتی که در منطقه خاورمیانه بیشترین میزان جستجو را داشته‌اند، نام سریال‌های رمضان و سریال‌هایی نظیر «بازی تاج و تخت» دیده می‌شود.

همچنین در سرویس گوگل پلی، بازی‌های موبایلی جزو اپلیکیشن‌های پردانلود بوده است.

در ماه رمضان همچنین فعالیت‌های خیریه و نیکوکارانه نیز رواج دارد و به این معنی است که شرکت‌ها فعالیت‌های خود را تشدید می‌کنند تا مردم را به خرید اجناس مصرفی و خوراکی‌جات بیشتر ترغیب کنند.

مطابق آمار گوگل جستجو برای خرید لوازم آرایشی ۱۶ درصد در این ماه رشد داشته است. همچنین سرویس نقشه گوگل نشان می‌‌دهد در طول این ماه سرزدن به بازارهای بزرگ خرید ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر خوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میز ۵۰ متری افطار ماه رمضان در قاهره

وزیر مهاجرت دانمارک: فعالیت مسلمانان در برخی مشاغل طی ماه رمضان متوقف شود

کابینه جنگی اسرائیل برای حمله به رفح تا ماه رمضان ضرب‌الاجل صادر کرد