ویدا موحد، نخستین دختر خیابان انقلاب آزاد شد

ویدا موحد، نخستین دختر خیابان انقلاب آزاد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویدا موحد اولین زنی است که در اعتراض به حجاب اجباری در دی ماه ۱۳۹۶ و در میدان انقلاب در مرکز تهران روسریش را بر سر چوپ زد و بر روی یک سکو ایستاد.

آگهی

پیام درفشان، وکیل مدافع ویدا موحد که به نخستین دختر خیابان انقلاب مشهور شده، از آزادی موکلش خبر داده است. وکیل ویدا موحد در اینستاگرامش نوشته است که ویدا روز یکشنبه ۵ خرداد ساعت ۸ شب آزاد شده است.

ویدا موحد اولین زنی است که در اعتراض به حجاب اجباری در دی ماه ۱۳۹۶ در میدان انقلاب در مرکز تهران روسریش را بر سر چوپ زد و بر روی یک سکو ایستاد. به گفته پیام درفشان ویدا موحد بار دیگر در آبان ماه ۹۷ از گنبد میدان انقلاب بالا رفت که نهایتا منجر به دستگیری او شد. ویدا موحد به یک سال حبس محکوم شده بود.

ویدا موحد در پیامی ویدئویی از دفتر وکیلش گفت: «تشکر می کنم از کسانی که در این مدت پیگیر حال من بودند و تمام مسئولینی که کمک کردند مشکل حبس من حل شود. حال من و دخترم هم خوبه.»

پیام درفشتان درباره آزادی ویدا موحد نوشته است: «بدون نیاز به هرگونه دستورات تکمیلی و بدون نیاز به اینکه آزادی ایشان بخواهد مشروط گردد نسبت به تقلیل مجازات موافقت به عمل آمده و همچنین با اعطای مرخصی، الباقی مدت حبس نیز مورد بخشش قرار گرفته است.»

وکیل ویدا موحد گفته است که ویدا موحد مشمول عفو آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت عید مبعث شده است.

ابتکار ویدا موحد برای اعتراض به حجاب اجباری از سوی چندین زن دیگر پی گرفته شد. این زنان با بستن روسری‌هایشان به یک تکه چوب و بالا رفتن از تابلوهای برق خیابان انقلاب به حجاب اجباری اعتراض کردند و به «دختران انقلاب» مشهور شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موسسه پیو: محدودیت‌های دولتی بر مذهب و خصومت اجتماعی افزایش یافته است

اعتراض نمادین زنان ایران: نسرین ستوده وکیل یکی از «دختران خیابان انقلاب» می‌شود

«دختران خیابان انقلاب» در شهرهای مختلف ایران