وزارت اطلاعات ایران: همسر دوم نجفی ارتباط و همکاری با این وزارتخانه نداشت

وزارت اطلاعات ایران: همسر دوم نجفی ارتباط و همکاری با این وزارتخانه نداشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درحالیکه محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران و متهم به قتل همسر دومش مدعی ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی شد، وزارت اطلاعات اعلام کرد که مقتول هیچگونه ارتباط و همکاری با وزارت اطلاعات نداشته است.

آگهی

درحالیکه محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران و متهم به قتل همسر دومش مدعی ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی شده بود، وزارت اطلاعات اعلام کرد که مقتول هیچگونه ارتباط و همکاری با این نهاد نداشته است.

دستیار ویژه وزیر اطلاعات ایران در خبری که ایسنا منتشر کرده است می‌گوید که پخش اینگونه ادعای کذب موجب تشویش افکار عمومی می‌شود و قابل پیگیری قضایی است. ایسنا اشاره‌ای به نام این فرد نکرده است.

دختر آقای نجفی در یک گفت‌وگوی تلفنی که فایل صوتی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد میترا استاد، همسر دوم شهردار پیشین تهران به ارتباط با نهادهای امنیتی متهم کرد.

اما وزیر اسبق آموزش و پرورش روایت کمی متفاوت را در دادسرای جنایی تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد و گفت که صحبت‌های وی شنود می‌شد و در اختیار همسر دومش قرار می‌گرفت.

نجفی در تشریح این موضوع گفته بود: «خودم در واتس‌اپ صحبت‌هایی را که برای ایشان ارسال کرده بودند، شنیدم.»

وی در عین حال شایعه شکایت در این موضوع را رد کرده بود: «خودم نخواستم این موضوع را پیگیری کنم چون با شماره‌ای ارسال می‌کردند که معلوم نیست از کجاست؟»

دختر نجفی این نهادها را وزارت اطلاعات و سپاه عنوان کرده بود اما محمد علی نجفی تاکید کرد که جایی نام نهادی را عنوان نکرده است و گفت: «شاید کار یک نهاد نباشد شاید کار شخصی در نهادی باشد که با ایشان ارتباط داشتند.»

وی درباره محتویات پیام‌هایی که برای همسرش ارسال می‌شد، چیزی نگفت.

بیشتر بخوانید:ابهامات قتل میترا استاد؛ از ارتباط با نهادهای امنیتی تا مجوز حمل اسلحه

وکیل محمدعلی نجفی: قتل میترا استاد غیر عمد بود

از سوی دیگر لاله عقبایی، یکی از وکلای محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که آقای نجفی قصد کشتن همسرشان را نداشته‌اند.

خانم عقبایی که همراه با محمود علیزاده طباطبایی وکالت این پرونده را برعهده دارد، همچنین افزود: «آقای نجفی اصلاً قصد قتل و یا ارتکاب جرم را نداشته است و اصلاً قصد نداشته تا خدایی نکرده همسرش را به قتل برساند اما متأسفانه این مساله به نحوی نسنجیده پیش رفته که این اتفاق رخ داده است.»

وی تاکید کرد: «من قویاً اعلام می‌کنم که موکلم اصلا سوءنیت و یا قصد قبلی برای ارتکاب این جرم (قتل همسرش) نداشته است.» این درحالی است که روز گذشته اتهام قتل عمد به شهردار پیشین تهران تفهیم شد.

عقبایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند وکیل بر پرونده محمدعلی نجفی کار می‌کنند، گفت: «قرار است که محمود علیزاده طباطبایی هم در این پرونده بنده را یاری کنند.»

محمود علیزاده طباطبایی از سیاستمداران عضو حزب کارگزاران سازندگی است که در دوره نخست شورای شهر تهران عضو این نهاد بود. شورایی که محمد علی نجفی دیگر کارگزارانی در دوره سوم به مدت شش سال عضو آن شد.

علیزاده طباطبایی معمولا وکالت بسیاری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب را برعهده می‌گیرد.

محمدعلی نجفی، از چهره‌های سیاسی پس از انقلاب ایران روز سه‌شنبه هفت خرداد به قتل میترا استاد، همسر دومش اعتراف کرد و بازداشت شد. این قتل صبح همان روز در آپارتمان محل سکونت خانم استاد در سعادت آباد رخ داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شوخی محسن هاشمی با ماجرای قتل میترا استاد: این یک موضوع مردانه است

کسب یک پیروزی دیگر برای حزب راستگرای افراطی در انتخابات محلی آلمان

جنجال ویزا برای شهردار تهران؛ وزیر خارجه بلژیک با حمایت چپ‌ها در مقام خود باقی می‌ماند