۱۰ روش برای اضافه کردن عمر باتری‌ها در آیفون

۱۰ روش برای اضافه کردن عمر باتری‌ها در آیفون
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر کاربری که از گوشی‌های آیفون تولید شرکت اپل استفاده کرده باشد می‌داند در همان حال که ممکن است این گوشی‌ها ترجیحاتی نسبت به دیگر گوشی‌های بازار داشته باشند، خالی‌ شدن زود به زود شارژ باتری آن‌ها معضلی ریشه‌ای است. در این مطلب شما را با راه‌هایی برای افزایش عمر باتری‌ها آشنا می‌کنیم.

آگهی

هر کاربری که از گوشی‌های آیفون تولید شرکت اپل استفاده کرده باشد می‌داند در همان حال که ممکن است این گوشی‌ها ترجیحاتی نسبت به دیگر گوشی‌های بازار داشته باشند، خالی‌ شدن زود به زود شارژ باتری آن‌ها معضلی ریشه‌ای است.

با این حال راه‌هایی وجود دارند که به کاربران این گوشی‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند از تلفن همراهشان مدت زمان بیشتری استفاده کنند.

در زیر شماری از این راه‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

گزینه رفرش پیش‌زمینه را غیرفعال کنید

یکی از قابلیت‌هایی که آیفون را جهت استفاده آماده‌تر و سریع‌تر می‌کند، قابلیت Background app refresh در گوشی است که به صورت پیش‌فرض در همه آیفون‌ها فعال است. وظیفه این ابزار آن است که به طور خودکار اپلیکیشن‌های‌ مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را از لحاظ اطلاعات به روز رسانی کند تا به محض اراده بتوانید به آخرین نسخه آن ها دسترسی داشته باشید.

این قابلیت البته به همان اندازه که مفید است، دمار از روزگار باتری آیفون شما هم درمی‌آورد. برای غیرفعال کردن آن، خصوصا در زمان‌هایی که به باتری بیشتری محتاج هستید، در قسمت تنظیمات به بخش General و سپس Background App Refresh بروید و آن را غیرفعال کنید.

گزینه به‌روز رسانی خودکار اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کنید

این قابلیت البته در جای خود مفید است، اما به طور زیادی باتری گوشی شما را مصرف می‌کند. برای غیرفعال کردن آن به بخش تنظیمات بروید. سپس در بخش iTunes & App Store، گزینه Updates را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید:

قابلیت نور صفحه نمایش خودکار را انتخاب کنید

گوشی‌های آیفون با تعبیه یک سنسور نوری از قابلیتی برخوردارند که می‌توانند نور صفحه نمایش را به صورت خودکار با توجه به نور محیط پیرامونی تنظیم کنند. این عمل هم استفاده از گوشی را آسان‌تر می‌کند و هم باعث کاهش مصرف باتری می شود. برای فعال کردن آن به بخش تنظیمات بروید و از طریق مسیر General > Accessibility. و سپس Display Accommodations، گزینه Auto-Brightness را روشن کنید.

اتصال به اینترنت را در مواقع غیرضروری قطع کنید

بدون شک متصل بودن دائمی به اینترنت مزایای خودش را دارد، با این حال یکی از عمده‌ترین دلایل مصرف باتری‌ها در گوشی‌های آیفون روشن بودن این قابلیت است.

برای خاموش کردن آن به بخش Setting بروید و در بخش Wi-Fi آن را خاموش کنید.

قاتلان باتری‌هایتان را بشناسید

سیستم عامل او.اس آیفون می‌تواند در هر لحظه به شما نشان دهد چه اپلیکیشن‌هایی در ۲۴ساعت گذشته بیشتر از بقیه در حال استفاده از باتری‌ بوده‌اند. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید کار چه اپلیکیشن‌هایی را، موقت یا دائم، متوقف کنید. برای این کار در بخش تنظیمات Battery را انتخاب کنید و نام و میزان مصرف آن‌ها را ببینید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

غیرفعال کردن به‌روز رسانی خودکار اپلیکیشن‌ها میتواند عمر باتری را بیشتر کند

موقعیت‌یابتان را خاموش کنید

سرویس موقعیت‌یاب آیفون که با یک سیستم جی‌پی‌اس تعبیه شده در داخل آن کار می‌کند امکانی بسیار مفید است. با این وجود این قابلیت کار زیادی از باتری می‌کشد و می‌توان آن را در مواقع غیرلازم خاموش کرد. برای این کار، در بخش تنظیمات به Privacy بروید و از آنجا با انتخاب Location Services این گزینه را خاموش کنید.

از پس‌زمینه‌های متحرک استفاده نکنید

پس‌زمینه‌های متحرک علی‌رغم رنگ و شکل زیبایی که به گوشی آیفون شما می‌دهند، یکی از عوامل مصرف بالای باتری هم هستند. درنتیجه اگر می‌خواهید باتری را برای ساعات بیشتری در اختیار داشته باشید، از انتخاب این گزینه‌ها صرف‌نظر کنید.

زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش را کاهش دهید

روشن ماندن بلااستفاده صفحه نمایش یکی دیگر از دلایل مصرف باتری است. برای تنظیم قابلیت خاموش کردن خودکار گوشی همراه به بخش Setting بروید، از آنجا Display & Brightness را انتخاب کنید و سپس در بخش Auto-Lock می‌توانید قابلیت را بین ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه تنظیم کنید.

انتقال خودکار عکس‌ها و فیلم‌ها را به آی‌کلاد غیرفعال کنید

گوشی‌های آیفون قابلیتی دارند که به طور خودکار عکس‌ها و فیلم‌ها را روی سرور آنلاین آی‌کلاد ذخیره می‌کنند. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، به بخش تنظیمات بروید و با انتخاب Photos & Camera این قابلیت را در قسمت iCloud Photo Library خاموش کنید.

تا می‌توانید بگذارید باتری خالی شود

باور کنید یا نه، هرچه به دفعات بیشتری باتری‌تان را شارژ کنید، میزان انرژی کمتری می‌توانند نگه دارند. این یکی از ویژگی‌های شاید نه چندان خوب باتری‌های مدرن است.

در واقع با گذشت زمان باتری‌ها خود را با عادات شارژی وفق می‌دهند و رفتاری متناسب با محدوده‌های تعیین شده از خود نشان می‌دهند. برای مثال اگر شما اغلب اوقات باتری‌تان را وقتی هنوز ۷۵ درصد شارژ دارد به برق می‌زنید، باتری طوری خو می‌گیرد که گویی ظرفیتش ۷۵ درصد است و نه ۱۰۰ درصد.

آگهی

پس بگذارید میزان شارژ تا ۲۰ درصد (یا حتی کمتر) پایین بیاید و آن وقت آن را دوباره شارژ کنید.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اپل از از آیفون Xs رونمایی کرد

آپدیت و امکانات جدید اپل برای آیفون شما چیست؟

حادثه برای هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا؛ گوشی آیفون از ارتفاع ۱۶ هزار پایی سقوط کرد و سالم ماند