تعرفه ضدمهاجرتی ترامپ؛ مکزیک بر دفاع از منافع خود تاکید کرد

تعرفه ضدمهاجرتی ترامپ؛ مکزیک بر دفاع از منافع خود تاکید کرد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ روز پنجشنبه تهدید کرد که از روز دهم ژوئن (۲۰ خرداد) بر کالاهای تولید شده در مکزیک پنج درصد تعرفه گمرکی وضع خواهد کرد.

آگهی

مکزیک اعلام کرد که در برابر تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به وضع تعرفه بر محصولات این کشور از منافع خود دفاع خواهد کرد.

لوز ماریا، معاون وزیر اقتصاد مکزیک ضمن انتقاد از تهدید رئیس جمهوری ایالات متحده تاکید کرد که مکزیکوسیتی با تکیه بر نظام تجاری چند جانبه و توافق تجاری نفتا ابزارهای لازم برای مقابله با تعرفه های احتمالی آمریکا را در اختیار خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد مکزیک با این حال اضافه کرد که کشورش مایل به استفاده از این ابزارها نیست.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه تهدید کرد که از روز دهم ژوئن (۲۰ خرداد) بر کالاهای تولید شده در مکزیک پنج درصد تعرفه گمرکی وضع خواهد کرد. رئیس جمهوری آمریکا از دولت مکزیک خواسته است که با مهاجرت غیرقانونی از مرز مکزیک به ایالات متحده مقابله کند.

وی همچنین تهدید کرده است که نرخ تعرفه بر کالاهای وارداتی از مکزیک به تدریج افزایش خواهد یافت و تا ماه اکتبر می تواند به ۲۵ درصد برسد.

دونالد ترامپ مقابله با مهاجرت غیرقانونی از مرز مکزیک را به یکی از اولویت های دوران ریاست جمهوری خود تبدیل کرده است. او در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ وعده داد بود که دیواری در مرز با مکزیک احداث خواهد کرد و هزینه این دیوار را دولت مکزیک خواهد پرداخت.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک روز جمعه از عملکرد دولتش در برابر مهاجرت غیرقانونی در مرز آمریکا دفاع کرد.

رئیس جمهوری مکزیک گفت: «ما واکنش مایوسانه نداریم، بلکه با سیاست ورزی، دیپلماسی گسترده و رفتار مسئولانه واکنش نشان خواهیم داد.»

از ماه اکتبر گذشته تا کنون ده‌ها هزار پناهجوی اهل آمریکای مرکزی به امید مهاجرت به آمریکا از مکزیک عبور کرده‌اند. شماری از این پناهجویان در قالب چند کاروان به سوی مرز ایالات متحده حرکت کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نستور پرز سالاس، یکی از «مخوف‌ترین جنایتکاران مکزیک» و عامل قتل خانواده‌های نظامیان بازداشت شد

ویدئو؛ بازار داغ دلیوری پیتزا و غذا برای مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا

در جلسه شورای امنیت برای پذیرش فلسطین در سازمان ملل چه گذشت؟ وتوی آمریکا در مقابل ۱۲ رای مثبت