اروپایی‌ها موج گرمای شدید را در تابستان تجربه خواهند کرد

اروپایی‌ها موج گرمای شدید را در تابستان تجربه خواهند کرد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه گرم‌ترین روز دوم ژوئن خود را از سال ۱۹۴۷ به بعد تجربه کرد. دمای هوا روز یکشنبه در بسیاری از مناطق این کشور از ۳۰ درجه بالاتر رفت.

آگهی

با فرا رسیدن فصل گرما چند کشور بزرگ اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه، پرتغال و اسپانیا آخر هفته گذشته را با دماهای بالای ۳۰ درجه تجربه کردند. این در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند موج گرمای شدید اروپا را در تابستان درنوردد. 

بنابر اطلاعات پایگاه داده‌های آب و هوایی Accuweather با فرا رسیدن توده هواهای پرفشار، دمای هوا در تابستان پیش رو در فرانسه، اسپانیا و پرتغال میتواند تا ۴۰ درجه سانتیگراد بالا رود.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که فرانسه گرم‌ترین روز دوم ژوئن خود را از سال ۱۹۴۷ به بعد تجربه کرد. دمای هوا روز یکشنبه در بسیاری از مناطق این کشور از ۳۰ درجه بالاتر رفت.

موج گرما و آب و هوای خشک در اروپا همچنین می‌تواند چندین کشور اروپایی از جمله نواحی شمال پرتغال، اسپانیا و دامنه آلپ را در معرض آتشسوزی قرار دهد.

در آخر هفته گذشته سازمان هواشناسی اسپانیا نسبت به دمای بالای هوا در آندلس هشدار داد. سازمان «اکوودر» پیش بینی کرده است که دمای هوا در اسپانیا در تابستان جاری در چند روز تا ۴۳ درجه سانتی گراد افزایش یابد.

اطلاعات موسسه تغییرات اقلیمی در دانشگاه «ماین» نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

رکورد جدید گرما در اروپا؛ دمای هوا در اسپانیا و پرتغال به ۴۸ درجه می رسد

گرما در فرانسه؛ وعده مسئولان شهری و رنج بی‌خانمان‌ها در خیابان

آبجوی خنک در آلمان کمیاب شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

باغی که گرما را بدون آبیاری تاب می‌آورد

هشدار درباره خطر آفتاب؛ توصیه متخصصین پوست برای استفاده ازکرم ضد آفتاب

آبجوی خنک در آلمان کمیاب شد