امام جماعت ایرانی به اتهام کمک به قاچاق مهاجران در فرانسه به زندان محکوم شد

امام جماعت ایرانی به اتهام کمک به قاچاق مهاجران در فرانسه به زندان محکوم شد
Copyright عکس از خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به نوشته لو پاریزین و دیگر منابع فرانسوی که این خبر را منعکس کرده‌اند فرد متهم یک پناهجوی ایرانی و مدافع حقوق اقلیت کرد است که در ایران به تدریس زبان عربی اشتغال داشته و بارها «به دلایل سیاسی دستگیر و زندانی» شده بود.

آگهی

یک امام جماعت ایرانی که خود از پناهجویان سیاسی در فرانسه است به دلیل کمک به مهاجران برای عبور غیر قانونی از کانال مانش و عزیمت به سمت بریتانیا به سه سال حبس محکوم شد که دو سال آن قطعی است.

دادگاهی در فرانسه با صدور این حکم اعلام کرده است که پناهجوی ۳۹ ساله ایرانی در اواخر سال ۲۰۱۸ تا آوریل گذشته با یک گروه قاچاق سازمان یافته انسان مرتبط بوده و در ازای دریافت دویست یورو حق دلالی برای آنها قایق بادی تهیه کرده است.

روزنامه «لو پاریزین» درگزارشی با انتشار این خبر تصریح کرده است که در بازرسی از زیر زمین منزل این پناهجوی ایرانی که امامت جماعت مسجدی در شهر «روان» را برعهده دارد ۲ قایق بادی به همراه ۳ موتور و۲۱ جلیقه نجات یافت شده است.

متهم این پرونده که لو پاریزین از وی به عنوان «محمد. ب» یاد کرده در جریان محاکمه به همراه دستیار سنگالی‌اش مدعی شده‌اند که که از پیش نسبت به موارد استفاده قایق‌هایی که برای فردی به نام «کمال» تهیه می شده، مطلع نبوده و اکنون فهمیده‌اند از این قایق‌ها برای عبور غیرقانونی از مانش استفاده می‌شده احساس شرم دارند.

بر اساس این گزارش متهم دیگری با نام کمال هنوز توسط پلیس شناسایی و دستگیر نشده است. دادگاه تاکید دفاعیات دو فرد متهم را منطبق با واقعیت تشخیص نداده و تاکید کرده است که هر دو فرد یاد شده بارها در مناطقی که قایق‌ها در آن کشف شده حضور یافته بودند.

عبور از دریای مانش با قایق از برخی مناطق شمال فرانسه شیوه جدیدی برای مهاجران غیرقانونی است که از راه‌های مختلف در پی خروج ورود به خاک بریتانیا هستند.

به نوشته لو پاریزین و دیگر منابع فرانسوی که این خبر را منعکس کرده‌اند فرد متهم یک پناهجوی ایرانی و مدافع حقوق اقلیت کرد است که در ایران به تدریس زبان عربی اشتغال داشته و بارها به دلایل سیاسی دستگیر و زندانی شده بود.

«محمد. ب» ادر وت سال ۲۰۱۶ میلادی وارد فرانسه شد و اندکی بعد امامت جماعت مسجدی در روان را برعهده گرفت. در این گزارش همچنین تصریح شده است که فرد متهم دانشجوی سال دوم رشته پزشکی است و همسرش نیز به تازگی زایمان کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش برای شکایت از اتحادیه اروپا به اتهام جنایت علیه بشریت و مرگ مهاجران

راننده‌ای در مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی ایتالیا اتوبوسی را آتش زد

برکسیت؛ کاهش بی سابقه مهاجرت‌ها از اروپا به بریتانیا