تلاش برای شکایت از اتحادیه اروپا به اتهام جنایت علیه بشریت و مرگ مهاجران

تلاش برای شکایت از اتحادیه اروپا به اتهام جنایت علیه بشریت و مرگ مهاجران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی از وکلای بین‌المللی دادخواستی را به دیوان کیفری بین‌المللی تحویل داده‌اند و اتحادیه اروپا را متهم‌ کرده‌اند که در جان باختن مهاجرانی که از دریای مدیترانه به دنبال ورود به اروپا بوده‌اند، مقصر است.

آگهی

یک گروه از وکلای حقوق بشر به دنبال شکایت از اتحادیه اروپا به جرم جنایت علیه بشریت هستند.

این گروه از وکلای بین‌المللی می‌گویند که شکایت خود از اتحادیه اروپا را در دیوان بین‌المللی کیفری پی می‌گیرند.

در این پرونده استدلال شده است که اتحادیه اروپا در مرگ هزاران مهاجر که از مسیر دریای مدیترانه به دنبال ورود به اتحادیه اروپا بوده‌اند ، مقصر است.

در این پرونده ۲۴۵ صفحه‌ای نقش کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه بیش از دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفته و نوک پیکان اتهامات متوجه این سه کشور است.

بیشتر بخوانید:

این پرونده همچنین موارد مرگ مهاجرانی که از سال ۲۰۱۴ به بعد در راه ورود به اروپا جان خود را از دست داده‌اند مورد مطالعه قرار داده است.

با به جریان افتادن پرونده دادستان‌های دیوان کیفری به دنبال جمع آوری شواهدی هستند که نشان دهد اتحادیه اروپا در خصوص مرگ این پناهجویان که عمدتا از لیبی و با کشتی به سمت کشورهای اروپایی حرکت می‌کردند، مقصر بوده است. هرچند برخی از وکلا می‌گویند که آنها به همین حد هم راضی نخواهند شد و به دنبال محکوم کردن اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای اروپایی به دلیل نقش داشتن در مرگ این پناهجویان چه در دریا و چه روی زمین خواهند بود.

این گروه وکلا در گزارشی ۲۴۵ صفحه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند، مدعی می‌شوند که اتحادیه اروپا با این اقدامات خود، حقوق بشر را نقض کرده است.

مقامات اروپایی البته اعتراف کرده‌اند که این میزان از مرگ مهاجران یک فاجعه است اما مدعی هستند که نمی‌توانستند در مقابلش کاری انجام دهند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امام جماعت ایرانی به اتهام کمک به قاچاق مهاجران در فرانسه به زندان محکوم شد

پنهان شدن یک مهاجر در پشت داشبورد خودرو برای ورود به اسپانیا

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»