اروپایی‌ها خیانت زنان را بدتر از خیانت مردان می‌دانند

اروپایی‌ها خیانت زنان را بدتر از خیانت مردان می‌دانند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در نتیجه همین مطالعه همچنین معلوم شده است که بر خلاف باور عمومی، علت اصلی خیانت زن نبود توجه مرد نیست.

آگهی

شمار موارد خیانت زنان به شریک زندگی‌شان در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

نتایج یک نظرسنجی که مؤسسه ایفوپ به سفارش سایت دوست‌یابی «گلیدن» انجام داده ضمن تأیید این نکته نشان می‌دهد که مفهوم خیانت زنان در اروپا همچنان به شیوه سنتی، بار منفی و گناه‌آلود بسیاری دارد و به معنی رسوایی مهمی در زندگی یک زوج است.

در حالی که در سال‌های اخیر مبارزه زنان علیه نابرابری جنسیتی به ویژه در قالب کارزار «می‌تو» ابعاد گسترده‌تری یافته، اما به نظر می‌رسد همچنان خیانت زنان نسبت به خیانت مردان مذموم‌تر انگاشته می‌شود.

سایت گلیدن که یک پایگاه دوست‌یابی خارج از ازدواج است سفارش این نظرسنجی را به مناسبت دومین سال تأسیس خود به ایفوپ داده بود. این مطالعه در روزهای ۱۱ تا ۱۵ آوریل در پنج کشور عمده اروپایی یعنی آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا انجام شده و جامعه آماری آن ۵۰۲۶ نفر شامل زنان ۱۸ سال به بالا بوده است.

خیانت‌هایی که در این تحقیق به آن اشاره شده شامل مواردی است که یا زنان آن را صراحتا به شریک زندگی خود اعلام کرده یا با تغییر رفتار مشهود آن را نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس نتایج این تحقیق، ۳۷ درصد زنان اروپایی در حالی که در زندگی مشترک به سر می‌برده‌اند، دست کم یک بار در زندگی با مردی غیر از شریک زندگی خود رابطه جنسی داشته‌اند. این آمار که به طور دائم در طول ۵۰ سال اخیر سیر صعودی داشته در سال ۱۹۷۰ به میزان ۱۰ درصد، در ۲۰۰۱، ۲۴ درصد و در ۲۰۱۴، ۳۲ درصد بوده است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد ۷۶ درصد مردم اروپا با شنیدن خبر خیانت زن در یک زندگی مشترک با روابط جنسی عاطفی شگفت‌زده می‌شوند و تنها ۲۴ درصد آنان از خیانت مرد تعجب می‌کنند.

ایفوپ دلیل این که خیانت زنان را مورد تحقیق قرار داده چنین توضیح می‌دهد که مردان عموما در جامعه بیشتر از زنان به هوسبازی مشهورند و این مؤسسه ترجیح داده تا حقایقی را در زمینه رابطه خارج از زناشویی نزد زنان کشف کند.

در نتیجه همین مطالعه همچنین معلوم شده است که بر خلاف باور عمومی، علت اصلی خیانت یک زن نبود توجه مرد نیست. در تحلیلی که ایفوپ از آمار به دست آمده منتشر کرده در این زمینه چنین نوشته شده است: «زیبایی و ظاهر آراسته می‌تواند عامل اصلی خیانت زنان باشد. زیرا در میان زنان خیانتکار اروپایی، آنهایی که ترکیب بدن خود را از زنان عادی زیباتر می‌دانند ۲۴ درصد، آنهایی که خود را بسیار زیبا می‌پندارند ۲۷ درصد، و آنهایی که خود را در زیبایی از مرد زندگی سر میدانند ۲۲ درصد این جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

به نوشته پژوهشگران مؤسسه ایفوپ، جاذبه جنسی و عاطفی در مرحله بعد از این دلایل قرار می‌گیرند. بر همین اساس ۲۱ درصد از زنان پرسش‌شونده اروپایی گفته‌اند زندگی عاطفی آنها پایین‌تر از حد انتظارشان است و ۲۲ درصد از آنان نیز روابط جنسی با شریک زندگی خود را ارضا کننده ندانسته‌اند.

عامل سومی که زنان خیانتکار اروپایی از آن به عنوان دلیل خیانت به شریک زندگی خود نام برده‌اند، عامل اجتماعی و فرهنگی است. زنان با تحصیلات بالا ۱۶ درصد و زنان متعلق به طبقات بالای اجتماعی ۱۹ درصد از زنان خیانت‌کار را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که تعداد زنان خیانتکار از طبقات پایین اجتماعی تقریبا نصف زنان طبقات بالاست و از ۱۰ درصد تجاوز نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیست سال زندان برای دختری که دوستش را به خاطر خیانت کشت

طعم خیانت در «لیموناد» بیانسه

نتیجه یک تحقیق جدید: استفاده از کامپیوتر بر اختلال نعوظ مردان تاثیر می‌گذارد