رونمایی ایران از پدافند موشکی یک روز پیش از ورود هایکو ماس به تهران

رونمایی ایران از پدافند موشکی یک روز پیش از ورود هایکو ماس به تهران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که گفتگوها با وزیر خارجه آلمان تنها به موضوعات مرتبط با توافق هسته ای اختصاص خواهد داشت و مسائلی فراتر از آن در میان نیست.

آگهی

ایران روز یکشنبه در آستانه سفر هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به تهران از «سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد» رونمایی کرد.

به گفته امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در «سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد» از موشک «صیاد ۳» استفاده شده است. وزیر دفاع ایران تاکید کرده که این سامانه قادر است همزمان شش هدف را شناسایی و ردگیری کند.

علی خامنه ای، رهبر ایران از پدافند هوایی به عنوان اولویت اول نیروهای مسلح این کشور یاد کرده است.

وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه برای گفتگو با مقامات ایران درباره برجام وارد تهران شد. عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که گفتگوها با وزیر خارجه آلمان تنها به موضوعات مرتبط با توافق هسته ای اختصاص خواهد داشت و مسائلی فراتر از آن در میان نیست.

این در حالی است که کشورهای غربی از نقش ایران در منطقه و فعالیت های موشکی تهران به عنوان دیگر موضوعاتی یاد می کنند که باید با ایران در مورد آنها مذاکره شود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در دیدار با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفته بود که پاریس و واشنگتن به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای در درازمدت، کاهش فعالیت موشک های بالستیک ایران و مهار فعالیت های منطقه ای ایران هستند.

ایران در حالی روز یکشنبه از «سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد» روزنمایی کرد که تنش بین تهران و واشنگتن در هفته های گذشته به شدت افزایش یافته است. ایالات متحده معافیت کشورهای واردکننده نفت ایران از تحریم را لغو کرده است. آمریکا همچنین روز جمعه تحریم هایی را علیه بخش پتروشیمی ایران وضع کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران از یک سامانه راداری بازسازی شده رونمایی کرد

آمریکا: دستیابی به توافق جدید و بهتر با ایران تنها راه حل است

۱۰ گزینه‌ ایران برای انتقام از اسرائیل؛ حمله‌ای مستقیم و موشکی یا نیابتی؟