از بزرگترین معدن بلور اروپا در جنوب اسپانیا بازدید کنید

از بزرگترین معدن بلور اروپا در جنوب اسپانیا بازدید کنید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اسپانیا می‌خواهد درهای بزرگترین معدن بلور خود را به روی گردشگران باز کند.

آگهی

بزرگترین معدن زیرزمینی بلور اروپا در جنوب اسپانیا درهایش را به روی گردشگران می‌گشاید.

این غار-معدن که در زیر یک معدن مستهلک شدۀ نقره در منطقه آندالوسی اسپانیا واقع است، صدها هزاران سال پنهان شده بود و تنها بیست سال پیش کشف شد. 

اولین بار این غار-معدن را زمین شناسان دانشگاه مادرید شناسایی کردند. در آن زمان ساکنان امید داشتند با کشف چنین غار پرارزشی سیل گردشگران روانه این منطقه شوند اما مقامات اسپانیا اجازه استخراج یا بازدیدهای توریستی را تا به امروز نداده بودند.

حالا با بازگشایی این معدن، گردشگران برای بازدید باید ساعت‌ها از پله‌هایی پایین بروند که در سال ۱۹۶۰ میلادی برای استخراج نقره ساخته شده بود.

بلورها عظیم و درخشان این غار، در مکانی به طول ۸ متر و ارتفاع دو متر محصور هستند. به گفته زمین شناسان، این معدن بلور بیشتر از یک میلیون سال پیش تشکیل شده است.

این اولین بار در جهان است که یک غار- معدن با چنین ترکیبات رسوبی و صخره‌های آتش فشانی که در عمق ۲۰۰ متری زمین است، مورد بازدید علاقمندان قرار می‌گیرد.

متصدیان این معدن می‌گویند با افزودن تجهیزات و بالا بردن ضریب‌های ایمنی، معدن در ماه اکتبر بطور کامل برای عموم باز می‌شود و از ماه آینده میلادی با قرارهای قبلی و در غالب گروه‌های مختلف افراد می‌توانند از این غار-معدن استثنائی دیدن کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریزش معدن یشم در میانمار؛ دست‌کم ۵۰ معندچی مدفون شدند

آتش‌سوزی در معدن زغال‌سنگ سوادکوه مازندران

سومین ساک جواهرات بسرقت رفته از موناکو کشف شد