سوریه: چند موشک‌ اسرائیلی را در آسمان منهدم کردیم

حمله موشکی به سوریه (عکس تزئینی است)
حمله موشکی به سوریه (عکس تزئینی است)
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش سانا همچنین تصریح شده است که اسرائیل در جریان این عملیات با دست زدن به یک جنگ الکترونیک تلاش کرده است تا در سیستم راداری سوریه اختلالاتی ایجاد کند.

آگهی

منابع نظامی سوریه اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور سحرگاه چهارشنبه در واکنش به تهاجم هوایی اسرائیل فعال شد و چندین موشک شلیک شده به سوی اهدافی در جنوب سوریه را منهدم کرد.

به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه این حمله موشکی که مواضعی در منطقه تل الحاره، واقع در استان درعا در نزدیکی بلندی های جولان را هدف قرار داده است حوالی ساعت دو بامداد صورت گرفته و با واکنش پدافند هوایی و موشکی ارتش مواجه شده است.

بر اساس این گزارش تعدادی از موشک های شلیک شده از سوی اسرائیل در جریان این حمله رهگیری و منهدم شده و شمار دیگری از موشک ها نیز با اصابت به منطقه یاد شده خساراتی مادی برجای گذاشته است.

خبرگزاری سوریه در گزارش خود تاکید کرده است که حملات موشکی صبح چهارشنبه اسرائیل تلفات انسانی به همراه نداشته است.

در گزارش سانا همچنین تصریح شده است که اسرائیل در جریان این عملیات با دست زدن به یک جنگ الکترونیک تلاش کرده است تا در سیستم راداری سوریه اختلالاتی ایجاد کند.

بر اساس آنچه تاکنون در خصوص این حمله موشکی منتشر شده هنوز به صورت مشخص به مواضعی که در این حملات مورد هدف قرار گرفته اند اشاره ای نشده و تنها از منطقه تحت اصابت موشک ها نام برده شده است. برخی منابع تنها به این نکته اشاره کرده اند که مواضع مورد هدف قرار گرفته پایگاه هایی نظامی بوده اند.

این درحالی است که ارتش اسرائیل از ابتدای جنگ و مناقشه داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون بارها مواضع نظامیان این کشور و نیز برخی پایگاه های نظامیان وابسته به متحدان بشار اسد از جمله ایران و حزب الله را هدف حملات خود قرار داده است.

آخرین مورد از این حملات به اوایل ماه جاری میلادی باز می گردد که در جریان آن ارتش اسرائیل ظرف بیست و چهارساعت مواضع نیروهای نظامی وفادار به دولت مرکزی سوریه را هدف بمباران های متعدد قرار داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهادی غیردولتی که در جمع آوری اطلاعات و اخبار مناقشه این کشور به منابع گسترده محلی دسترسی دارد شمار کشته شدگان این حملات را پانزده نفر اعلام کرده بود. این سازمان مردم نهاد که مقر آن در لندن است هدف موشک‌های شلیک شده در جریان این حملات را انبارهای سلاح و مهمات ارتش سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان در جنوب غربی دمشق اعلام کرده بود. این منطقه پیش از این نیز هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو از آزمایش موشک بالستیک اسرائیل ابراز خرسندی کرد

جنگنده‌های اسرائیلی حومه دمشق و حمص را بمباران کردند

ارتش سوریه: چند موشک اسرائیلی را در آسمان دمشق رهگیری و منهدم کردیم