تلویزیون عربستان: در حمله حوثی‌ها به فرودگاه ابهاء ۲۶ نفر مجروح شدند

تلویزیون عربستان: در حمله حوثی‌ها به فرودگاه ابهاء ۲۶ نفر مجروح شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عربستان سعودی تاکنون واکنشی به گزارش شبکه المسیره نشان نداده است.

آگهی

شبکه تلویزیونی المسیره، وابسته به نیروهای حوثی های یمن اعلام کرد که شورشیان این گروه روز چهارشنبه با «موشک کروز» به فرودگاه شهر ابهاء در جنوب عربستان حمله کرده اند.

ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان حمله به فرودگاه ابهاء را تائید کرد. تلویزیون عربستان به نقل از ائتلاف نظامی به رهبری این کشور اعلام کرد که ۲۶ نفر در جریان این حمله مجروح شده اند. بنا به این گزارش این ۲۶ نفر غیرنظامیانی از ملیت های متفاوت هستند.

هر چند نیروهای حوثی یمن از پرتاب «موشک کروز» به فرودگاه ابهاء سخن گفته اند اما ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان اعلام کرده که این ائتلاف هنوز سلاح مورد استفاده در حمله روز چهارشنبه را مشخص نکرده است.

به گفته ترکی المالکی سه زن (یک تبعه عربستان، یک شهروند هندی و یک زن یمنی) و دو کودک در میان مجروحان حمله به فرودگاه ابهاء هستند. وی اعلام کرد که هشت نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شده اند.

ترکی المالکی از حمله به فرودگاه ابهاء به عنوان «حمله ای تروریستی» یاد کرد. سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان حمله روز چهارشنبه به فرودگاه ابهاء را نشان دهنده این دانست که شورشیان حوثی یمن همچنان در حال دریافت سلاح از خارج هستند. وی اظهار داشت: «رژیم ایران به حمایت خود فراتر از مرزهایش به فعالیت های تروریستی ادامه می دهد.»

ترکی المالکی وعده داد که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان واکنشی «سریع و قاطع» به شبه نظامیان «تروریست» نشان خواهد داد.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان پیش از این از رهگیری و انهدام دو پهپاد نیروهای حوثی بر فراز پایگاهی نظامی در جنوب عربستان سخن گفته بود.

بنا به اعلام ائتلاف تحت رهبری عربستان رهگیری و انهدام این پهپادها توسط نیروهای دفاع هوایی عربستان انجام شده است.

سازمان هوانوردی عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد که ترافیک هوایی پس از حمله اخیر به فرودگاه ابهاء به وضع «عادی» بازگشته است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بمباران مواضع حوثی‌ها در صنعا در پاسخ به حمله به فرودگاه ابها عربستان

گروه‌های تبهکار در هائیتی به دنبال کنترل فرودگاه‌های اصلی این کشور هستند

کوچکترین خطوط هوایی ملی در جهان متعلق به کدام کشورها است؟