دولت سوریه: ۱۲ غیرنظامی در حمله اسلام‌گرایان کشته شدند

دولت سوریه: ۱۲ غیرنظامی در حمله اسلام‌گرایان کشته شدند
Copyright White Helmets via REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی سوریه این راکتها توسط هیات تحریرالشام شلیک شده‌اند. این گروه اسلامگرا که پیش از این شاخه‌ای از القاعده بود، همچنان مناطقی از استان حلب و بخش قابل توجهی از استان ادلب در همسایگی حلب را در کنترل خود دارد.

آگهی

در پی شلیک چند راکت از سوی گروههای اسلام‌گرا عصر یکشنبه به سمت روستای «الوضیحی» در شمال‌غرب سوریه، دست‌کم دوازده غیرنظامی کشته و پانزده تن دیگر زخمی شدند.

این روستا در جنوب شهر حلب قرار دارد و در حال حاضر تحت کنترل نیروهای بشار اسد است. بنا بر گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در میان کشته شدگان این حادثه دست‌کم ۵ کودک نیز دیده می‌شوند.

بنا بر اعلام سانا، خبرگزاری رسمی سوریه این راکتها توسط حیات تحریرالشام شلیک شده‌اند. این گروه اسلامگرا که پیش از این شاخه‌ای از القاعده بود، همچنان مناطقی از استان حلب و بخش قابل توجهی از استان ادلب در همسایگی حلب را در کنترل خود دارد.

در هفته‌های گذشته استان ادلب سوریه بارها هدف بمباران‌های رژیم سوریه همچنین متحد اصلی آن یعنی روسیه قرار داشته است. حملۀ عصر یکشنبه نیز یک روز پس از آن روی داد که درگیری‌های سنگینی در استان حما (در جنوب ادلب) میان نیروهای دولتی سوریه از یکسو و اعضای حیات تحریرالشام و دیگر شورشیان به وقوع پیوست و در مجموع در میان شبه‌نظامیان ۳۵ کشته برجای گذاشت.

به گفتۀ دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گسترش خشونت در این منطقه یعنی جایی که همچنان حدود ۳ میلیون غیرنظامی و عمدتا آواره حضور دارند، باعث شده است که از اواخر ماه آوریل تا کنون دست‌کم ۴۰۰ غیرنظامی کشته شوند.

جنگ سوریه که در سال ۲۰۱۱ میلادی با اعتراضات مخالفان رژیم بشار اسد آغاز شد تا کنون بیش از ۳۷۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آوارگی هزاران سوری به دلیل آتش زدن مزارعشان توسط شورشیان

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است