روحانی: با هیچ‌ ملتی نمی‌جنگیم

روحانی: با هیچ‌ ملتی نمی‌جنگیم
Copyright پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری ایران
Copyright پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد طی یک سخنرانی با اشاره به تنش‌های جاری با آمریکا گفت ایران با ملت دیگری سر جنگ ندارد، بلکه طرف مقابل آن «عده ای سیاستمدار کم‌تجربه» هستند. در همین حال اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران، شرایط کشور را از نظر اقتصادی «خاص» توصیف کرده است.

آگهی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد طی یک سخنرانی با اشاره به تنش‌های جاری با ایالات متحده گفت ایران با ملت دیگری سر جنگ ندارد، بلکه طرف مقابل آن «عده ای سیاستمدار کم‌تجربه» هستند.

در همین حال روز سه‌شنبه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران، شرایط کشور را «خاص» توصیف کرد و با گفت کشورهای دیگر «از ترس آمریکا» از سیاست‌های ایالات متحده در اعمال فشار به ایران تبعیت می‌کنند.

آقای روحانی این اظهارات را در مراسم بهره‌برداری از پایانه مسافربری «سلام» فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بیان کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری ایران، آقای روحانی با بیان اینکه «امروز بدخواهان ملت ایران توانسته‌اند رابطه ما را در تعامل تجاری، اقتصادی و بانکی با جهان تضعیف کنند»، تاکید کرد: « اگر بانک و شرکت های خارجی در همکاری با ایران دچار مشکل هستند، در حقانیت ما کسی تردید ندارد. این نقطه ارزشمند تاریخی برای ایران است که در مقابله با یک ابرقدرت به گونه ای از لحاظ سیاسی و حقوقی حرکت کرده که کسی ما را محکوم نمی‌کند و این یک موفقیت مهم است.»

رئیس‌جمهور ایران همچنین درباره عملکرد اقتصادی کشور در سال پیش رو گفت: «آمارهای سه‌ماهه نشان می‌دهد به رغم رشد منفی اقتصادی، تا پایان سال رشد مثبت خواهد شد.»

مرکز آمار ایران، وابسته به دولت، روز یکشنبه ۲۶ خرداد با انتشار گزارشی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را منفی ۴.۹ درصد اعلام کرده بود.

صندوق بین‌المللی پول نیز پیش‌بینی کرده است که ایران در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی منفی ۶.۱ درصد را تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

ایرنا
اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح طرح‌های کشاورزی در استان زنجانایرنا

اسحاق جهانگیری : شرایط کشور «خاص» است

در همین حال روز سه‌شنبه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران، شرایط کشور را «خاص» توصیف کرد و با گفت کشورهای دیگر «از ترس آمریکا» از سیاست‌های ایالات متحده در اعمال فشار به ایران تبعیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری که در مراسم بهره‌برداری از سامانه‌های آبیاری نوین در روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده سخن می‌گفت، با اشاره به حادثه حمله به نفتکش‌ها در خلیج عمان گفت: «ایران ۲ روز خودش را از خلیج فارس کنار کشید حالا می‌گویند ایران بوده که کشتی‌ها را زد.»

آقای جهانگیری به نقش ایران در حفظ امنیت منطقه اشاره کرد و افزود: « فکر می‌کنند امنیت منطقه توسط عربستان، امارات، بحرین تامین می‌شود در حالی که امنیت خود این کشورها را هم ایران حفظ می‌کند.»

معاون اول رئیس‌جمهور ایران همچنین درباره امکان مذاکره با آمریکا گفت: «آمریکایی‌ها باروشان شده وقتی می‌خواهند کسی را بترسانند می‌گویند ناو فلان که صدتا هواپیما روی آن است و یا هواپیماهای ما به سمت خلیج فارس حرکت کرد؛ آمریکایی ها به زعم خود می‌خواهند بترسانند ولی وقتی می‌بینند یک کشور نگران نشد و عکس العمل غیر متعارفی نشان نداد، اعلام می‌کنند که بیایید مذاکره کنیم، حرف ما این است ما با آمریکا چه مذاکره‌ای باید بکنیم، حداکثر اگر مذاکره کنیم دوباره یک قرارداد می‌شود، از کجا معلوم آن قرارداد را دوباره به هم نزنند؟»

تنش میان ایران و ایالات متحده در هفته‌های اخیر بالا گرفته است.

دولت آمریکا با انتشار مدارکی تصویری سپاه پاسداران را به حمله به دو نفتکش در خلیج عمان متهم می‌کند.

مقامات ایران دست داشتن در این حملات را رد می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ چگونه برای جنگ با ایران مشروعیت‌سازی می‌کند؟

ویدئوی سنتكام: ایرانی‌ها یک مین عمل نشده را از نفت‌کش جدا کرده‌اند

ایران: اعتباری برای معافیت‌های تحریم آمریکا قائل نبوده و نیستیم