نظرسنجی یورونیوز؛ تنش بین ایران و آمریکا به کجا می‌انجامد؟

نظرسنجی یورونیوز؛ تنش بین ایران و آمریکا به کجا می‌انجامد؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یورونیوز برای اطلاع از دیدگاه‌های مخاطبان خود درباره سرانجام این تنش‌های دو طرفه، نظرسنجی‌ای را طراحی کرده است. به‌نظر شما آیا ایران و آمریکا درگیر جنگ می‌شوند؟ آیا پای میز مذاکره می‌نشینند؟ آیا تنش‌ها بدون جنگ ادامه پیدا می‌کند؟ در این نظرسنجی شرکت کنید.

آگهی

خروج آمریکا از برجام در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، نقطه آغاز افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا بود که با قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی و لغو معافیت چند کشور از خرید نفت ایران، اوج گرفت.

حمله ماه مه (اردیبهشت) به چند نفت‌کش در نزدیکی بندر فجیره امارات عربی متحده و حمله به دو نفتکش در دریای عمان در تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) که هر بار آمریکا انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت، باعث افزایش این تنش‌ها شد.

اما ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران ایران در تاریخ پنجشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) برگی دیگر از این تنش دنباله‌دار بود که ترامپ را تا پای حمله به ایران برد به‌طوریکه طبق گفته رئیس جمهوری آمریکا، وی این حمله برنامه‌ریزی شده را ۱۰ دقیقه قبل انجامش متوقف کرد. سپاه مدعی است که این پهپاد بر فراز حریم هوایی ایران حرکت می‌کرد اما آمریکا در ادعایی متفاوت گفته است که پهپاد ارتش این کشور در حال پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی بوده است.

یورونیوز برای اطلاع از دیدگاه‌های مخاطبان خود درباره سرانجام این تنش‌های دو طرفه، نظرسنجی‌ای را طراحی کرده است.

به‌نظر شما آیا ایران و آمریکا درگیر جنگ می‌شوند؟ آیا پای میز مذاکره می‌نشینند؟ آیا تنش‌ها بدون جنگ ادامه پیدا می‌کند؟ و...

برای شرکت در نظرسنجی به این لینک مراجعه کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش حملات فجیره در شورای امنیت: احتمالا توسط عامل دولتی انجام شده است

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

فایننشال تایمز: آمریکا و ایران بر سر حملات حوثی‌ها در عمان مذاکرات محرمانه داشته‌‌اند