برایان هوک: آمریکا حاضر است روابط دیپلماتیک خود با ایران را از سر گیرد

برایان هوک: آمریکا حاضر است روابط دیپلماتیک خود با ایران را از سر گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برایان هوک با اشاره به این که هیچ مذاکرات پشت پرده‌ای با ایران صورت نگرفته است، تاکید کرد دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور آماده است تا برای رسیدن به توافقی برای برداشتن تحریم های آمریکایی علیه ایران با این کشور مذاکره کند.

آگهی

برایان هوک، رئیس گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۴ ژوئن (سه تیر) گفت که ایالات متحده حاضر است روابط دیپلماتیک خود با ایران را از سر گیرد به شرطی که این کشور حاضر به رسیدن به یک توافق باشد.

آقای هوک رسیدن به توافق را قدم اول و شرط اصلی از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران برشمرد.

برایان هوک با اشاره به این که هیچ مذاکرات پشت پرده‌ای با ایران صورت نگرفته است، تاکید کرد دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور آماده است تا برای رسیدن به توافقی برای برداشتن تحریم های آمریکایی علیه ایران با این کشور مذاکره کند اما تهران باید به برنامه هسته‌ای و موشکی و همین‌طور حمایت از نیروهای نیابتی در منطقه پایان دهد.

او که پیش از سفر به پاریس در یک مکالمه تلفنی با خبرنگاران از عمان صحبت می‌کرد، افزود: «ایران یا می‌تواند بر سر میز مذاکره بنشیند و یا اینکه شاهد سقوط اقتصادش باشد.»

برایان هوک در این سفر با مقامات بریتانیا، فرانسه و آلمان برای گفتگو درباره توافق هسته‌ای ایران، دیدار و سیاست آمریکا در این رابطه را به اطلاع این کشورها خواهد رساند. وی به خبرنگاران گفت در سفر اخیر به خاورمیانه «ارزیابی ایالات متحده از تهدیدات ایران» را با کشورهای خلیج فارس در میان گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

مسئول اقدام ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا با گفتن این جمله که «ایران در رکود اقتصادی به سر می برد و وضع از این که هست بدتر خواهد شد»، از پاسخ دادن به سوال خبرنگاران درباره دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران که قرار است امروز دوشنبه ۲۴ ژوئن اعلام شود، طفره رفت.

این مقام آمریکا گفت: «سوال اصلی که مردم اکنون باید بپرسند این است که چرا ایران دیپلماسی را رد می کند؟»

برایان هوک در ادامه ایران را متهم کرد که حملات نظامی خود را با استفاده از نیروهای نیابتی به انجام می‌رساند و با دروغ‌پراکنی، افکار عمومی را گمراه می‌کند. آقای هوک افزود که ایالات متحده دست نیروهای نیابتی ایران را رو خواهد کرد.

این مقام آمریکایی معتقد است که ایران توانایی بهره برداری از ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا موسوم به اینستکس را ندارد.

مسئول اقدام ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که هرگونه توافقی با ایران باید به دستگیری شهروندان دوملیتی ایرانی و حمایت تهران از نیروهای نیابتی برای انجام عملیات مخفیانه از سوی این کشور، خاتمه دهد.

برایان هوک خاطر نشان کرد: «ایالات متحده آمریکا درباره این‌که چه گروه ایرانی می‌خواهد جای فاسدان مذهبی حاکمیت فعلی را بگیرد، عمیقا خنثی است.»

این مقام آمریکایی معتقد است «ایران از هنگامی که ایالات متحده از توافق هسته‌ای خارج شد، هر روز بیشتر منزوی می‌شود و تحریم‌ها باعث شده است تا ایران هزینه‌های نظامی‌اش را کاهش دهد.»

آقای هوک خاطر نشان کرد: «با اینکه سوء مدیریت ایرانیان در اقتصاد و تحریم‌های آمریکا، در حال تضعیف کردن نیروهای نیابتی ایران است اما این کشور همچنان توانایی انجام حملات را دارد.»

مسئول اقدام ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به دنبال تصویب توافقنامه‌ای در کنگره است که نشان دهد توافق هسته ای با ایران در سال ۲۰۱۵ به علت نداشتن پایه ای حقوقی، اعتباری ندارد. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برایان هوک: تحریم‌ها کارساز و رژیم ایران مافیای مذهبی فاسد است

امارات خواستار گفت‌وگو میان ایران و آمریکا برای کاهش تنش در خلیج فارس شد

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی