وزیر ارتباطات ایران: حمله سایبری آمریکا موفق نبوده است

وزیر ارتباطات ایران: حمله سایبری آمریکا موفق نبوده است
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مدت‌هاست ما با تروریسم سایبری مثل استاکس‌نت و یکجانبه‌گرایی مثل تحریم‌ها مواجهیم. نه یک حمله، بلکه در سال گذشته ۳۳ میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم.»

آگهی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران می‌گوید حمله سایبری ادعایی آمریکا علیه ایران موفقیتی در پی نداشته است.

آقای آذری جهرمی بامداد دوشنبه ۳ تیر با تأیید ضمنی حمله سایبری اخیر آمریکا به پایگاه‌های اینترنتی ایران در صفحه توییتر خود نوشت: «رسانه‌ها از صحت حمله سایبری ادعایی به ایران پرسیدند. باید بگویم که مدت‌هاست ما با تروریسم سایبری مثل استاکس‌نت و یکجانبه‌گرایی مثل تحریم‌ها مواجهیم.»

به دنبال تنش روزافزون میان ایران و ایالات متحده آمریکا، دولت واشنگتن طی هفته گذشته به ویژه پس از سرنگون شدن پهپاد تجسسی «گلوبال هاوک» در تنگه هرمز، دست به حملات سایبری به سامانه‌های دفاعی ایران زد. رسانه‌های آمریکایی روز شنبه یکم تیر اعلام کرده بودند که سامانه‌های انفورماتیک مرتبط با پایگاه‌های موشکی و نیز یک شبکه جاسوسی ایران هدف اصلی دستبرد سایبری یاد شده بوده است.

آذری جهرمی در ادامه توئیت خود بدون نام بردن از کشوری نوشت: «نه یک حمله، بلکه در سال گذشته ۳۳ میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم. حمله موفقی از آنها صورت نگرفته، هرچند تلاش‌های زیادی می‌کنند.»

استاکس‌نت نام یک بدافزار است که گفته می‌شود آمریکا و اسرائیل مشترکا آن را تولید کرده‌اند. در اواسط تیرماه ۱۳۸۹ و در زمان ریاست‌ جمهوری باراک اوباما در ایالات متحده، ایران از حمله استاکس‌نت به سامانه‌های اینترنتی حساس خود خبر داد و اعلام کرد که این بدافزار برای نابودی تأسیسات اتمی بوشهر به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای مایکروسافت: حمله هکرهای مرتبط با ایران به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ

واکنش آذری جهرمی به سابقه فعالیت در دستگاه اطلاعاتی

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند