میلان و کورتینا دامپتزو میزبان مسابقات المپیک زمستانی سال ۲۰۲۶ شدند

میلان و کورتینا دامپتزو میزبان مسابقات المپیک زمستانی سال ۲۰۲۶ شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات ایتالیایی از جمله جوزپه کنته، نخست وزیر و ماتئو سالوینی، وزیر کشور خشنودی خود را از این پیروزی ابراز کردند.

آگهی

میلان و کورتینا دامپتزو ایتالیا با کسب ۴۷ رای از جانب کمیته بین‌المللی المپیک، به طور مشترک میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۲۶ را به خود اختصاص دادند. شهر کورتینا دامپتزو ایتالیا که به خاطر پیست اسکی‌اش معروف است، پیش از این هم یکبار میزبان المپیک زمستانی بوده است.

استهکلم که امید داشت این میزبانی را به خود اختصاص دهد تنها توانست ۳۴ رای کسب کند.

مقامات ایتالیایی از جمله جوزپه کنته، نخست وزیر و ماتئو سالوینی، وزیر کشور خشنودی خود را از این پیروزی ابراز کردند.

آقای سالوینی بعد از انتخاب میلان به عنوان میزبان بازی‌های جهانی المپیک زمستانی گفت: «ایتالیا، آینده و ورزش پیروز شدند. از تمام کسانی که ایمان به پیروزی داشتند به خصوص شهرداری‌های مناطق تشکر می‌کنم.»

وزیر کشور ایتالیا درباره نتیجه این پیروزی گفت: «این پیروزی حداقل ۵ میلیارد یورو ارزش افزوده با خود خواهد آورد. علاوه بر ایجاد ۲۰ هزار شغل. میزبانی میلان باعث ساخت جاده‌ های جدید و امکانات ورزشی خواهد شد. با بازی‌های المپیک، ما توانایی‌های بالای خود را به نمایش خواهیم گذاشت.»

بعد از این‌که چهار شهر از جمله سیون در سويیس، ساپورو در ژاپن، گراتس در اتریش و کلگری در کانادا که پیش از این در سال ۱۹۸۸ میزبان بازی‌های زمستانی بود، به علت اندازه کوچک و هزینه برگزاری از رقابت کنار کشیدند، استهکلم و میلان برای دستیابی به میزبانی المپیک زمستانی سال ۲۰۲۶ با یکدیگر رقابت کردند.

بیشتر بخوانید: قهرمانی که برای درمان مدال های المپیک خود را فروخت

ایتالیا پیش از این در دو نوبت بازی‌های زمستانی المپیک را میزبانی کرده است. شهر تورین در سال ۲۰۱۶ و شهر کورتینا دامپتزو در سال ۱۹۵۶ این باز‌ی‌ها را میزبانی کرده‌اند.

رویترز
رییس کمیته المپیک ایتالیا در حال دریافت حکم میزبانی بازی های زمستانی المپیک سال ۲۰۲۶رویترز

استهکلم سوئد پیش از این در سال ۱۹۱۲ باز‌ی‌های المپیک زمستانی را میزبانی کرده است اما پس از آن تا به امروز ۸ بار ناموفق تلاش کرده است تا دوباره میزبان باز‌ی‌های زمستانی المپیک را به خود اختصاص دهد.

نظرسنجی‌ها که نشان از حمایت ۸۰ درصدی شهروندان ایتالیا از میزبانی این بازی‌ها داشت در مقایسه با حمایت ۵۰ درصدی شهروندان سوئد باعث شد تا میلان برنده این رقابت باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نکازو تاکدا از ریاست کمیتۀ المپیک ژاپن کنار می‌رود

گلچین ویدئوهای هفته؛ از سواحل اسرائیل تا المپیک توکیو

رونمایی از نمادها و سمبل‌های المپیک ۲۰۲۰