واکنش روحانی به تحریم رهبر ایران: کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده است

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران Copyright عکس از خبرگزاری رویترز
Copyright عکس از خبرگزاری رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«اموال رهبری را می‌خواهید تصرف کنید؟ اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است. رهبران ما که مثل رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب‌های خارجی‌شان میلیاردها پول داشته باشند که بخواهید آنها را تحریم و تصرف کنید.»

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در واکنش به تحریم‌های اعلام شده آمریکا علیه رهبر، وزیر امور خارجه و ۸ تن از فرماندهان سپاه پاسداران این تصمیم جدید کاخ سفید را «وقیحانه» و «احمقانه» خواند.

رئیس جمهوری ایران که روز سه‌شنبه ۴ تیر در جمع گروهی از مدیران ارشد نظام سلامت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سخنرانی می‌کرد، با اشاره به تحریم‌های جاری و جدید آمریکا علیه ایران گفت: «هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد نمی‌آید بالاترین مقام یک کشور را تحریم کند. آن هم نه تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، مقام اجتماعی و مقام معنوی، نه یک فرد که فقط رهبر ایران است که رهبر عاشقان ایران انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام در سراسر جهان است. رهبر ایران فقط متعلق به ایران نیست این همه مردم در لبنان سوریه و عراق افغانستان پاکستان و کویت شیعه و غیر شیعه علاقه‌مند عاشق و مطیع هستند.»

آقای روحانی در سخنرانی خود بدون نام بردن از رئیس جمهوری آمریکا گفت: «یک آدمی بیاید یک کار وقیحانه و احمقانه انجام دهد؟ که چی؟ رهبر کشور را بگوید تا مثلا تحریم می‌کنم که نیاید آمریکا؟ خوشمزه است! ما آنها را راه نمی‌دهیم بعد می‌گویید شما نیایید؟»

بیشتر بخوانید:

وی در مورد ضبط اموال موضوع قانون تحریم آمریکا تصریح کرد: «اموال رهبری را می‌خواهید تصرف کنید؟ اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است. رهبران ما که مثل رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب‌های خارجی‌شان میلیاردها پول داشته باشند که بخواهید آنها را تحریم و تصرف کنید.»

آقای روحانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را «جنایت بشری» خواند و افزود: «اقدامات اخیر آمریکا نشانه قطعی شکست آنهاست. اقدامات جدید کاخ سفید نتیجه سرخوردگی و سردرگمی در برابر ایران است. کاخ سفید معلولیت ذهنی دارد.»

وی همچنین با یادآوری خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: «خودتان اعتبار خودتان را باطل کردید و از مذاکره عقب نشستید.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه سوم تیر فرمان تحریم سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران و ۸ تن از فرماندهان سپاه پاسداران را امضا و اعلام کرد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز مشمول این تحریم خواهد شد. آمریکا هدف خود از کاربرد اهرم فشار جدید را بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره اعلام کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا علی خامنه‌ای و هشت فرمانده سپاه را تحریم کرد

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید

چرا آمریکا نمی‌تواند در پاسخ به حمله ایران به اسرائيل تحریم‌های نفتی علیه تهران را شدت بخشد؟