دولت مجارستان: گزارش فساد را منتشر می‌کنیم اما نه حالا

دولت مجارستان: گزارش فساد را منتشر می‌کنیم اما نه حالا
Copyright  REUTERS/Kai Pfaffenbach
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت مجارستان به نخست‌وزیریِ ویکتور اوربان، هیچ اطلاعاتی در این‌باره که قصد دارد گزارش شورای اروپا را چه زمانی منتشر کند، ارائه نداده است.

آگهی

وزیر کشور مجارستان روز چهارشنبه اعلام کرد که گزارش شورای اروپا دربارۀ وضعیت فساد در این کشور را منتشر خواهد کرد اما نه اکنون.

آژانس مبارزه با فساد اتحادیه اروپا (GRECO) پیش‌تر اعلام کرده بود که امکان انتشار گزارش سالانۀ وضعیت فساد در مجارستان وجود ندارد زیرا (مطابق با قوانین این اتحادیه) دولت مجارستان اجازۀ انتشار این گزارش را نمی‌دهد.

در پاسخ، وزیر کشور مجارستان روز چهارشنبه با ارسال بیانیه‌ای اعلام کرد که علت ندادن مجوز برای انتشار، آن است که این گزارش دقیقا «اکنون» به دست دولت مجارستان رسیده است.

در این بیانیه آمده است: «دولت مجارستان در حال تهیه پاسخی به این گزارش و همچنین یک برنامۀ عملیاتی است و قصد دارد در این باره با سازمان‌های مربوطه در شورای اروپا وارد بحث شود. پس از اینکه این پروسه کامل شد، آنگاه متن این گزارش همچنین پاسخ دولت مجارستان به آن را منتشر خواهیم کرد.»

دولت مجارستان به نخست‌وزیریِ ویکتور اوربان، هیچ اطلاعاتی در این‌باره که قصد دارد گزارش شورای اروپا را چه زمانی منتشر کند، ارائه نداده است.

دولت مجارستان در حالی ادعا می‌کند که این گزارش را دقیقا «اکنون» دریافت کرده که پس از تماس خبرنگاران یورونیوز با آژانس مبارزه با فساد اتحادیه اروپا (GRECO) مشخص شد آخرین گزارش دربارۀ وضعیت فساد در مجارستان در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی توسط این آژانس به تایید نهایی رسیده و مدت کوتاهی پس از آن نیز برای دولت مجارستان فرستاده شده است.

بیانیۀ دولت مجارستان همچنین پس از آن منتشر شد که استفان هوجلی، نماینده پارلمان این کشور از حزب سوسیالیست نیز خواستار انتشار این گزارش شد و اعلام کرد که قبل از اهداف و نیات دولت، باید به منافع مردم مجارستان توجه کرد.

او همچنین اعلام کرد که اگر «امکان قانونی برای انتشار این سند وجود ندارد» آنگاه شخصا برای حل و فصل این موضوع و یافتن راهی برای انتشار گزارش به شهر استراسبورگ فرانسه، مقر شورای اروپا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

ویکتور اوربان: امیدوارم ضدمهاجرها در تمام اروپا پیروز شوند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان به زوج‌هایی که سه بچه بیاورند ۳۰ هزار یورو می‌دهد

انتقاد از رئیس پارلمان مجارستان برای تشبیه همجنس‌گرایان به کودک‌آزاران

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد