وزیر دفاع آمریکا: متحدان خود را برای فشار به ایران متقاعد می‌کنیم

وزیر دفاع آمریکا: متحدان خود را برای فشار به ایران متقاعد می‌کنیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر جدید دفاع ایالات متحده در بروکسل به خبرنگاران گفت که بحران با ایران یک مساله بین دو کشور نیست و یک چالش جهانی است و نیاز به تصمیم های مهم جامعه جهانی دارد.

آگهی

مارک اسپر، وزیر جدید دفاع ایالات متحده می گوید تنش بی‌سابقه هفته گذشته بین ایران و ایالات متحده، نزاع بین دو کشور نبود و یک چالش جهانی است.

رئیس پنتاگون که با هیاتی برای شرکت در نشست ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی به بروکسل سفرکرده به خبرنگاران گفت: «آمده ام به بروکسل تا متحدان خود را متقاعد کنم به ما کمک کنند تا با فشار به رهبران ایران آنها را به پای میز مذاکره بکشانیم.»

به گفته کارشناسان حاضر در پایتخت اروپا، سفر اسپر برای اولین بار به مقر ناتو در بروکسل اهمیت زیادی، پس از یک هفته تنش بین واشنگتن و تهران خواهد داشت.

اسپر قصددارد تا متحدان نظامی و منطقه‌ای آمریکا را برای محافظت بیشتر در خلیج فارس بسیج کند. سخنان رئیس جدید پنتاگون در حالی مطرح شده که اتحادیه اروپا در پی خروج آمریکا از برجام بیشترین سعی را کرده تا ایران در توافق هسته‌ای باقی بماند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی و اقدام امنیت اتحادیه اروپا سه‌شنبه در نشست مشترک با وزیر خارجه پاکستان در بروکسل تاکید کرد که اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا ایران متعهد به برجام بماند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: اگر عملیات نظامی علیه ایران صورت گیرد بلندمدت نخواهد بود

سناتور وارن: ترامپ آمریکا را در آستانه جنگ قرار داده است

ایران در اعتراض به پرواز پهپاد آمریکایی از خاک امارات عربی متحده کاردار این کشور را احضار کرد