پاکستان: در موضوع قاچاق زنان پاکستانی به چین غلو شده است

تصویر از یورونیوز
تصویر از یورونیوز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در ماه‌های گذشته گزارش‌هایی درباره قاچاق زنان پاکستانی به چین در رسانه‌ها منتشر شده است. خبرنگار یورونیوز این مساله را با وزیر امور خارجه پاکستان در میان گذاشته و محمود قریشی نیز با تایید اینکه چنین آسیبی وجود دارد مدعی شده درباره این ماجرا اغراق شده است.

آگهی

ماجرای قاچاق زنان پاکستانی به چین در قالب ازدواج مدتی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور این مساله را رد نکرده اما می‌گوید که در روایت این ماجرا اغراق شده است.

بر اساس گزارش‌ها اغلب زنان پاکستانی مسیحی در معرض این خطر قرار دارند. بنابر گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر این زنان در معرض خطر بردگی جنسی قرار می‌گیرند.

جک پروک، خبرنگار یورونیوز از وزیر امور خارجه پاکستان پرسیده که در رسانه‌های غربی اخباری درباره زنان جوانی مطرح است که برای ازدواج به چین قاچاق شده و در نهایت مجبور به تن‌فروشی می‌شوند، برای توقف این کار و جلوگیری از وقوع آن به عنوان نقض حقوق بشر چه برنامه‌ای دارید؟

آقای قریشی نیز پاسخ داده « این موضوع گزارش شده و تبدیل به یک خبر عمومی شده است و دغدغه‌هایی درباره آن وجود دارد. ما با چینی‌ها همکاری می کنیم تا راه حلی پیدا کنیم و به این نتیجه رسیدیم که در روایت خیلی از این داستان‌ها غلو شده است.»

او ادامه داد: «داستان‌هایی روایت شده تا در روابط دو کشور دوست و همسایه بدفهمی ایجاد کند، ما اجازه نمی دهیم هیچگونه آزار و اذیتی رخ دهد اما اجازه نخواهیم داد که پروپاگاندای بین‌المللی روابط دوستانه دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد.»

سازمان دیدبان حقوق بشر پیش از این اعلام کرده بود که سرنوشت بسیاری از این زنان مشخص نیست و بسیاری از آنها در معرض خطر بردگی جنسی قرار می‌گیرند.

چین و پاکستان شرکای تجاری مهمی برای یکدیگر به شمار می‌آیند. چین در سال‌های گذشته هزینه هنگفتی برای ایجاد یک دالان اقتصادی میان دو کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سپاه پاسداران: زنی که در قاچاق دختران ایرانی به اربیل عراق نقش داشت بازداشت شد

روز جهانی زن؛ آرزوی کارکنان یورونیوز برای آینده زنان در جهان

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند