هشدار ژاپن به بریتانیا؛ برکسیت بدون توافق پایان «۳۵ سال ماه عسل» است

هشدار ژاپن به بریتانیا؛ برکسیت بدون توافق پایان «۳۵ سال ماه عسل» است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه ژاپن با اخطار نسبت برکسیت بدون توافق گفت که ژاپن خواهان برکسیت مورد توافق اتحادیه اروپایی و آرام است.

آگهی

ژاپن به دو نامزد حزب محافظه کار بریتانیا برای جانشینی ترزا می و تصدی پست نخست وزیری هشدار داد که در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا «۳۵ سال ماه عسل بین دو کشور» پایان می‌یابد. ژاپن و بریتانیا یکی از بزرگترین شرکای تجاری پس از جنگ دوم جهانی هستند.

تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن روز پنج شنبه گفت که کشورش به هیچ وجه با خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا موافق نیست.

وزیر خارجه ژاپن در این پیام بوریس جانسون و جرمی هانت، دو نامزد حزب محافظه کار برای جانشینی ترزا می را خطاب قرارداد و گفت: «من بوریس و جرمی را شخصا می شناسم و امیدوارم هیچ کدام اجازه برکسیت بدون توافق را ندهند.»

کونو که در اوزاکا، محل میزبانی نشست گروه ۲۰ در ژاپن با خبرنگاران گفتگو می‌کرد گفت که ژاپن خواستار برکسیت آرام و همراه با توافق است.

بوریس جانسون، شهردار پیشین و وزیر خارجه سابق بریتانیا، مهم‌ترین شانس جانشینی ترزا می، یکی از مهم ترین هواداران برکسیت سخت و بدون توافق است.

برخی از مهم‌ترین شرکت‌های ژاپنی پس از رای شهروندان بریتانیایی به برکسیت در سال ۲۰۱۶ بریتانیا را ترک و در کشورهای همسایه عضو اتحادیه اروپا مستقر شدند.

جانشین ترزا می، روز ۲۳ ژوییه کمتر از یک ماه دیگر مشخص می شود. در رای گیری‌های اخیر میان اعضای حزب محافظه کار بوریس جانسون در مراحل مختلف با اختلافزیاد،  بیشترین رای را نسبت به سایر نامزدها بدست آورده است.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

متحد مرکل به جانسون: با سخنرانی و قلدری نمی توانی حرفت را پیش ببری

پایان رهبری ترزا می؛ برکسیت و زندگی سیاسی نخست وزیر مستعفی بریتانیا

ترامپ: پس از برکسیت می‌توانیم به یک توافق تجاری فوق العاده با بریتانیا دست یابیم