دولت ونزوئلا : طرح کودتا با برنامه قتل مادورو را خنثی کردیم

نیکلاس مادورو و نظامیان ارتش ونزوئلا-آرشیو
نیکلاس مادورو و نظامیان ارتش ونزوئلا-آرشیو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ما در برابر هر ضد حمله ضدانقلابی و هر تلاشی برای یک کودتای فاشیستی، بی‌رحم خواهیم بود.»

آگهی

دولت ونزوئلا روز چهارشنبه ۲۶ ژوئن اعلام کرد که طرح یک کودتا با هدف قتل نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را خنثی کرده است.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا با اعلام این خبر گفت: «ماموران نفوذی ما در تمام جلسات طرح و برنامه ریزی این کودتا شرکت کردند.» آقای رودریگز افزود: «در این برنامه شماری از نظامیان فعال و بازنشسته حضور داشتند و قرار بود که رئیس جمهوری سوسیالیست نیمه شب یکشنبه تا بامداد دوشنبه کشته شود.»

درباره هویت یا درجه نظامی این افراد هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

ونزوئلا، ایالات متحده، شیلی و کلمبیا را به ایفای نقش در این کودتای نافرجام متهم کرده است. تا زمان تنظیم این خبر، کلمبیا هرگونه ارتباط با کودتا در ونزوئلا را به شدت تکذیب کرده است. شمار قابل توجهی از سربازان و درجه داران متمرد ارتش ونزوئلا در کلمبیا به سر می‌برند.

نیکلاس مادورو پس از انتشار این خبر در یک بیانیه رادیو تلویزیونی گفت: «ما در برابر هر ضد حمله ضدانقلابی و هر تلاشی برای یک کودتای فاشیستی، بی‌رحم خواهیم بود.»

آقای مادورو از ماه ژانویه گذشته با طغیان خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی درگیر است،‌ دست‌کم با یک تلاش دیگر برای کودتا از سوی شمار محدودی از نظامیان هوادار اپوزیسیون مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: گوایدو در تفسیر ناکامی خیزش مخالفان مادورو: برخی به وعده‌هایشان عمل نکردند

حدود پنجاه کشور جهان خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته و خواستار کناره‌گیری نیکلاس مادرو از قدرت شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت ونزوئلا می‌گوید یک گروه مزدور مسلح را در بدو ورود به کشور متلاشی کرده است

آماده باش مادورو به ارتش برای مقابله با حمله نظامی کلمبیا

مادورو: رئیس جمهور اسبق کلمبیا با ۳۲ مزدور به‌دنبال ترور من بود