مناظره درون حزبی دمکراتها: کاملاهریس، بایدن را به چالش کشید

مناظره درون حزبی دمکراتها: کاملاهریس، بایدن را به چالش کشید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان دومین شب از مناظره میان ده نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا، کمالا هریس با حمله به جو بایدن بخت اول پیروزی این انتخابات، نشان داد که می تواند در هفته های آینده یکی از مهم ترین رقبای دونالد ترامپ باشد.

آگهی

دومین شب از مناظره های انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای رقابت با دونالد ترامپ برگزار شد. محل برگزاری این مناظره که شبکه ان بی سی میزبان آن بود استودیویی این شبکه در شهر میامی ایالت فلوریدا بود. در مناظره پنجشنبه موضوع بیمه درمانی، مهاجران غیر قانونی و تغییرات اقلیمی از جمله مهم‌ ترین محورهای بحثها بودند.

مناظره شب گذشته از آن جهت مهم بود که دو شانس اصلی پیروزی در این انتخابات مقدماتی، جو بایدن و برنی سندرز در آن حضور داشتند. اما برخلاف انتظار ستاره این مناظره فرد دیگری بود. «کاملا هریس»، زن رنگین پوستی که دادستان عمومی در ایالت کالیفرنیا است.

جو بایدن، معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، دوبار در معرض حملات لفظی دو هم حزبی قرار گرفت.

اریک سوالول، ۳۸ ساله، در بخشی از مناظره خطاب به بایدن گفت: «شما به درستی ۳۲ سال پیش گفتید که باید مشعل را به دست نسل جدیدتر داد و معتقدم این سخنان شما امروز هم چنان معتبر است.» جوبایدن ۷۶ ساله که برای سومین در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری شرکت می کند، گفت: «من البته همچنان مشعل را در دست دارم.»

اما مهم ترین بخش این مناطره که مورد توجه رسانه های آمریکایی قرارگرفت مربوط به حمله لفظی کاملا هریس، دادستان و نامزد حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا علیه جو بایدن بود.

کاملا هریس که در پنجمین دهه زندگی خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شود جو بایدن را به دلیل همکاری با دو سناتور جمهوریخواه که در سه دهه پیش طرفدار تفکیک نژادی سفیدپوستان بودند محکوم کرد و او را از اعضای موثر تصویب قانونی دانست که در زمان نوجوانی کاملا هریس، به او که رنگین پوست بود اجازه دسترسی راحت به مدارس و دانشگاه های مهم دولتی ایالت کالیفرنیا را نمی داد.

کاملا هریس خطاب به جو بایدن گفت: « معتقد نیستم که نژادپرست هستی اما تو به همراه دو سناتور دیگر جمهوریخواه عامل اصلی عدم دسترسی یک دختر نوجوان، که امروز در مقابل شما ایستاده، بودید. این موضوع که بیشتر می گویم شخصی است برایم بسیار آزاردهنده است.»

جو بایدن که کمی غافلگیر شده بود گفت: «من هیچگاه از نژادپرست ها تمجید نکرده و با آنها همکاری نداشته ام.»

معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که مشکل خانم هریس در آن زمان قانون تصویبی کنگره نبوده است و شورای شهری که خانم هریس در آن اقامت داشته این قانون را اجرا کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جو بایدن: تهران به برجام پایبند باشد من به این توافق بازخواهم گشت

مناظره تلویزیونی برای انتخابات بریتانیا بدون حضور نخست وزیر انجام شد

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند