دونالد ترامپ؛ اولین رئیس جمهوری آمریکا که قدم به خاک کره شمالی گذاشت

دونالد ترامپ؛ اولین رئیس جمهوری آمریکا که قدم به خاک کره شمالی گذاشت
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبر کره شمالی با دعوت رئیس جمهوری آمریکا برای ملاقات در منطقه غیر نظامی موافقت کرده است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با حضور در منطقه غیرنظامی بین دو کره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد.

رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با کیم جونگ اون در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با پای پیاده وارد خاک کره شمالی شد. به این ترتیب دونالد ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا است که هنگام زمامداری خود به خاک کره شمالی قدم گذاشته است.

رئیس جمهوری ایالات متحده پس از دیدار با کیم جونگ اون در مرز بین دو کره گفت: «امروز روز بزرگی برای دنیا است.» وی همچنین از اینکه اولین رئیس جمهوری آمریکا است که در دوران زمامداری اش به کره شمالی سفر می کند ابراز خرسندی کرد. او از کیم جونگ اون دعوت کرد تا به واشنگتن سفر کند.

دونالد ترامپ همچنین گفت به اینکه از مرز بین دو کره عبور کرده و قدم به خاک کره شمالی گذاشته است افتخار می کند.

رهبر کره شمالی نیز اقدام رئیس جمهوری آمریکا در سفر به کره شمالی را «شجاعانه» توصیف کرد. وی گفت که سفر کوتاه رئیس جمهوری آمریکا به کره شمالی به بهبود روابط دو کشور کمک می کند. او همچنین تاکید کرد که از پیشنهاد ملاقات دونالد ترامپ «بسیار شگفت زده» شده بود. رهبر کره شمالی افزود که سفر دونالد ترامپ به کشورش و دست دادن آنها با یکدیگر نشان می دهد که «امروز روزی متفاوت از دیروز» است.

وی تاکید کرد که دیدار روز یکشنبه اش با دونالد ترامپ تاثیری «مثبت» بر اقدامات آتی دو طرف خواهد گذاشت. رهبر کره شمالی رابطه خود با دونالد ترامپ را «عالی» توصیف کرد.

کیم جونگ اون پیش از این با دعوت دونالد ترامپ برای ملاقات در منطقه غیر نظامی موافقت کرده بود. رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه پیش از ورود به کره جنوبی از آمادگی خود برای دیدار با کیم جونگ اون در منطقه غیر نظامی بین دو کره خبر داده بود.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی دونالد ترامپ را در جریان سفر به منطقه غیرنظامی بین دو کره همراهی می کرد. رئیس جمهوری آمریکا در منطقه غیرنظامی بین دو کره و پیش از دیدار با رهبر کره شمالی گفت که وی و کیم جونگ اون به یکدیگر احترام می گذارند و حتی شاید یکدیگر را دوست دارند.

تاکنون هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در مرز بین دو کره دیدار نکرده بود. دونالد ترامپ سال گذشته اولین رئیس جمهوری آمریکا بود که در سنگاپور با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

رهبران دو کشور پس از آن در ماه فوریه (بهمن ماه) در ویتنام برای بار دوم با یکدیگر ملاقات کردند. با این حال نشست ویتنام بدون دستیابی در پیشرفتی در مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی خاتمه یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو فروند موشک کره شمالی در دریای ژاپن فرود آمد

مقامات کره شمالی: به دنبال گفت‌وگو با کره جنوبی نیستیم

محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی