رئیس موساد: ایران بهترین فرصت صلح میان اعراب و اسرائیل را فراهم کرد

رئیس موساد: ایران بهترین فرصت صلح میان اعراب و اسرائیل را فراهم کرد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یوسی کُهن، رئیس موساد تاکید کرد که نگرانی مشترک اسرائیل و کشورهای عربی از اقدامات ایران، بهترین فرصت تاریخی را برای دستیابی به توافق صلح فراهم کرده است.

آگهی

یوسی کُهن، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل تاکید کرد که نگرانی مشترک اسرائیل و کشورهای عربی از اقدامات ایران، بهترین فرصت تاریخی را برای دستیابی به توافق صلح فراهم کرده است.

یوسی کُهن، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) که روز یک‌شنبه و در جریان نشست سالانه مجمع جهانی امنیت در شهر هرتزلیا سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «کشورهای زیادی در منطقه به طور پیدا و پنهان به جرگه کشورهای حامی صلح پیوسته‌اند، هر چند هنوز این روابط صلح‌آمیز رسمی نشده ولی روابط چندجانبه، همکاری‌های مختلف و مجاری باز ارتباطی بین کشورها شکل گرفته است.»

آقای کُهن برای تائید ادعای خود به شکل‌گیری روابط رسمی میان اسرائیل و عمان اشاره کرد و آن را یکی از نتایج عینی و ملموس تلاش‌های مخفیانه اطلاعاتی و امنیتی موساد عنوان کرد.

رئیس موساد نتیجه شکل‌گیری چنین رویکری را موجب حصول فرصتی نادر و تاریخی برای عقد قرارداد صلح در منطقه خاورمیانه دانست و تاکید کرد که سازمان جاسوسی اسرائیل در تلاش است تا افزون بر اردن و مصر که روابطی رسمی با اسرائیل دارند، سایر کشورهای عربی متحد ایالات متحده را نیز در قالب پیوندی همه جانبه به فرآیند صلح ملحق کند.

رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل گفت: «با وجود این که ما توافق هسته‌ای را امضاء نکرده‌ایم ولی ما با مردم اسرائیل عهده بسته‌ایم که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و برای تحقق این مهم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.»

او همچنین با انتقاد از حمایت ایران از شبه نظامیان فعال در سوریه، یمن و لبنان، جمهوری اسلامی را مسئول اصلی حملات «خرابکارانه» به شناورهای نفتی در آبهای خاورمیانه معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین بازدید جمعی از روزنامه‌نگاران عراقی و عربستانی از اسرائیل

جزئیات عملیات شبانه موساد در تهران؛ ادعای سرقت اسناد هسته‌ای ۱۵ ساله

رئیس موساد: خوشحال خواهم شد که شاهد یک انقلاب اجتماعی در ایران باشم