تجمع صدها سودانی معترض در کرانه رود نیل در اعتراض به قتل ۳ مرد جوان

تجمع صدها سودانی معترض در کرانه رود نیل در اعتراض به قتل ۳ مرد جوان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تجمع‌کنندگان به خبرگزاری رویترز گفته‌اند ساکنان این شهر بعد از آن دست به تجمع زدند که اجساد سه مرد جوان را که لباس غیرنظامی داشتند و با گلوله کشته شده‌اند در نزدیکی رودخانه نیل پیدا کرده‌اند.

آگهی

صدها نفر از معترضان سودانی روز دوشنبه در کرانه رود نیل در شهر «ام درمان» تجمع کردند و علیه حکومت نظامیان بر سودان شعار دادند.

این تجمع یک روز بعد از آن برگزار می شود که در جریان درگیری میان پلیس و معترضان دست کم ۷ نفر کشته و ۱۸۱ نفر زخمی شدند.

رود نیل خارطوم پایتخت سودان را از شهر «ام درمان» که در روبروی پایتخت واقع شده است، جدا می‌کند.

تجمع‌کنندگان به خبرگزاری رویترز گفته‌اند ساکنان این شهر بعد از آن دست به تجمع زدند که اجساد سه مرد جوان را که لباس غیرنظامی داشتند و با گلوله کشته شده‌اند در نزدیکی رودخانه نیل پیدا کردند.

دست کم ۶۰۰ نفر جاده اصلی‌ که به‌واسطه پل نیل سفید، شهر «ام درمان» را به خارطوم پایتخت وصل می کند، مسدود کردند. پلیس ضد شورش سودان نیز در طرف دیگر پل حضور یافته است.

معترضان سودانی که در کنار این سه جسد که با پرچم سودان پوشانده شده بودند، تجمع کرده بودند شعارهایی چون «مرگ بر حکومت نظامیان» و «خون در برابر خون، ما دیه قبول نمی کنیم» سر دادند.

هنوز مشخص نیست چه کسانی این سه مرد جوان را به قتل رسانده‌اند اما شاهدان می‌گویند یک کامیون اجساد آنها را در این منطقه انداخته است.

صدها هزار نفر از مردم سودان روز یکشنبه در سراسر کشور علیه حکومت نظامیان دست به تظاهرات زدند. آنها خواستار انتقال قدرت از نظامیان به منتخبان غیرنظامی هستند.

نظامیان دو ماه پیش عمر‌ البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان را از مقامش برکنار کردند. با این حال معترضان سودانی دست از اعتراض نکشیده‌اند و خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان هستند.

حمله نیروهای امنیتی سودان به اعتصاب معترضان در سوم ژوئن سال جاری خصومت میان معترضان و نظامیان را تشدید کرده است.

یک گروه از پزشکان مرتبط با معترضان می گویند که در جریان این حمله حدود ۱۰۰ نفر از معترضان کشته شده‌اند و اجساد ۴۰ معترض از رود نیل بیرون کشیده شده است.

ائتلاف «نیروهای آزادی و تغییر» که مخالفات سودانی را نمایندگی می کند روز یکشنبه خواستار آن شده بود که یک میلیون نفر در اعتراض به حاکمیت نظامیان به خیابان بیایند.

سودان از موقعیتی استراتژ‌یک بین خاورمیانه و آفریقا برخوردار است و ثبات آن برای این منطقه اهمیت اساسی دارد با این حال تا کنون چشم انداز روشنی برای آینده سودان و کاهش تنش‌ها پیدا نشده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه شبه نظامیان سودانی به محل فرمانده ارتش یورش بردند و بخش‌هایی از خارطوم را تصرف کردند؟

همزمان با مذاکرات صلح، سودان بار دیگر هدف بمباران هوایی قرار گرفت

وضعیت نگران‌کننده در سودان و شمار تلفات؛ عربستان میزبان نخستین مذاکرات بین طرف‌های نظامی متخاصم شد