آلمان؛ ادامه پرداخت مستمری بازماندگان هولوکاست پس از مرگ

آلمان؛ ادامه پرداخت مستمری بازماندگان هولوکاست پس از مرگ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آلمان تصمیم گرفته است حقوق بازماندگان هولوکاست را پس از مرگ آنها تا نه ماه به همسرانشان هم چنان پرداخت کند.

آگهی

تا امروز مستمری، غرامت، متعلق به بازماندگان هولوکاست در آلمان پس از مرگ فرد مزبور قطع می شد و حال دولت آلمان تصمیم گرفته است که این پاداش ماهانه پس از مرگ نیز به همسر وی هم چنان تعلق بگیرد.

این موضوع از سوی گروهی از حامیان حقوق بازماندگان یهودی هولوکاست مستقر در نیویورک روز دوشنبه برای اولین بار اعلام شد.

در بیانیه این گروه حامی حقوق یهودیان می خوانیم که دولت آلمان موافقت کرده است تا ۹ ماه پس از مرگ یک بازمانده هولوکاست، همسر وی مستمری او را دریافت کند.

نزدیک به ۳۰ هزار نفر از بازماندگان آلمانی هولوکاست که این غرامت را دریافت می کنند هم چنان زنده هستند. ۱۴ هزار تن از همسران این افراد نیز هم چنان در قید حیات هستند. گرگ اشنایدر، یکی از اعضای این گروه می گوید پس از سال ها مذاکره موفق شده تا پاسخی مثبت از دولت آلمان در این باره دریافت کند.

از سال ۱۹۵۲ تا امروز، دولت آلمان نزدیک به ۷۱ میلیارد یورو غرامت به یهودیان بازمانده پس از رژیم نازی ها در آلمان پرداخت کرده است.

واژه هولوکاست به کشتار دسته‌ جمعی و نسل‌ کشی نزدیک به یازده میلیون نفر در اردوگاه های مرگ آلمان نازی که اکثرا در کشور لهستان بودند، اطلاق می شود.

کشتارهای دسته جمعی یهودیان، همجنس گرایان و کولی های اروپا در کوره های آدم سوزی صورت می گرفت. مورخان می گویند نزدیک به یازده میلیون نفر در طول جنگ دوم جهانی در این اردوگاه های مرگ جان باختند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرامیداشت قربانیان هولوکاست در اروپای کرونا زده

استقبال بی‌سابقه از استوری‌های اینستاگرامی دختر یهودی در هولوکاست

اردوغان: با اسلام‌هراسی باید مانند یهودی‌ستیزی پس از هولوکاست مقابله شود