دونالد ترامپ: ایران با آتش بازی می‌کند

دونالد ترامپ: ایران با آتش بازی می‌کند
Copyright REUTERS/Jonathan Ernst
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیانیه کاخ سفید، واکنش کوتاه ظریف را در پی داشت به‌طوریکه وی در توییتی یک کلمه‌ای همراه با انتشار متن بیانیه کاخ سفید و پررنگ کردن بخشی از آن، نوشت: «جدی؟»

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از افزایش میزان اورانیوم غنی شده توسط ایران، اعلام کرد که این کشور با آتش بازی می‌کند.

وی روز گذشته در پاسخ به این پرسش که چه پیامی برای ایران دارد، گفت: «پیامی ندارم. آن‌ها می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند. آن‌ها می‌دانند با چه چیزی بازی می‌کنند و من فکر می‌کنم که آن‌ها با آتش بازی می‌کنند. بنابراین به هیچ وجه پیامی برای ایران ندارم.»

روز گذشته اعلام شد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به بیش از حد مجاز در توافق هسته‌ای رسیده‌ است. آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای نیز عبور ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ۳.۶۷ درصدی ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم را تایید کرد.

از سوی دیگر کاخ سفید نیز در واکنش به تصمیم تهران طبق بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا هرگز به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است که دادن اجازه غنی‌سازی به ایران در هر سطحی طبق توافق هسته‌ای اشتباه بود.

واکنش ظریف به بیانیه کاخ سفید: جدی؟

بیانیه کاخ سفید، واکنش کوتاه ظریف را در پی داشت به‌طوریکه وی در توییتی یک کلمه‌ای همراه با انتشار متن بیانیه کاخ سفید و پررنگ کردن بخشی از آن، نوشت: «جدی؟»

بخشی از بیانیه کاخ سفید درباره افزایش میزان اورانیوم غنی شده توسط ایران واکنش ظریف را در پی داشت

بخشی از بیانیه کاخ سفید که ظریف به آن پاسخ داد به این نکته اشاره داشت که ایران قبل از توافق هسته‌ای، در حال نقض آن بود.

این گام ایران تغییرپذیر است. ایران به همراه کشورهای باقی مانده [در توافق هسته‌ای] می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه این روند را ادامه می‌دهند.
وندی شرمن
سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در سال ۲۰۱۵

از سوی دیگر وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در سال ۲۰۱۵ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، در واکنشی گفت: «این گام ایران تغییرپذیر است. ایران به همراه کشورهای باقی مانده [در توافق هسته‌ای] می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه این روند را ادامه می‌دهند. پروسه‌ای در توافق هسته‌ای وجود که طبق آن می‌توان موارد نقض شده را، جبران کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ظریف: گام بعدی ایران عبور از سقف غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد خواهد بود

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟