روحانی: به وعده‌ها عمل نکنید راکتور هسته‌ای اراک را به شرایط سابقش برمی‌گردانیم

سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به اراک، عکس خبرگزاری ایرنا
سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به اراک، عکس خبرگزاری ایرنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صداوسیمای ایران اعلام کرده است که اگر کشورهای باقیمانده در برجام به وعده‌های خود عمل نکنند، راکتور هسته‌ای اراک پس از ماه ژوئیه به چرخه تولید پیشین بازخواهد گشت.

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه ۳ ژوییه اعلام کرد که اگر کشورهای باقیمانده در برجام نتوانند به وعده‌های خود عمل کنند، پس ازهفتم ژوئیه (۱۶ تیر) راکتور هسته‌ای اراک را به شرایط سابق باز می‌گردانیم.

آقای روحانی افزود: «اگر می خواهد بیانیه بدهید یا اظهار تاسف کنید از همین حالا این کار را بکنید چرا که از ۱۶ تیر به بعد سطح غنی سازی اورانیوم ما دیگر ۳.۶۷ نخواهد بود. هر مقدار دلمان خواست و ضرورت و نیاز ما بود این را از بالاتر می‌بریم.»

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا ماه مه ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای برجام خارج شد. آقای ترامپ آن موقع تاکید کرد که در توافق هسته‌ای به برنامه و فعالیت‌های موشکی ایران در خاورمیانه پرداخته نشده است.

آمریکا پس از آن دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران را وضع کرد. واشنگتن همچنین به دنبال راه‌انداختن ائتلاف جهانی علیه ایران است. مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به تازگی در سفر به عربستان، امارات، هند و برخی دیگر از کشورهای آسیایی در این زمینه مذاکراتی داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران مدار ثانویه راکتور آب سنگین اراک را افتتاح کرد

کشورهای اروپایی از افزایش ذخایر اورانیوم ایران «شدیدا ابراز نگرانی» کردند

واکنش‌های جهانی به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران