غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در سواحل تونس؛ بیش از ۸۰ نفر ناپدید شدند

قایق حامل مهاجران در سواحل لیبی
قایق حامل مهاجران در سواحل لیبی Copyright آرشیو خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت نیز در توییتی اعلام مرگ هشتاد نفر در این حادثه را هولناک توصیف و تصریح کرده است که برای تایید دلایل آنچه روی داده و نیز شمار دقیق افراد ناپدید شده به اطلاعات بیشتری نیاز است.

آگهی

دهها پناهجو که از لیبی به قصد مهاجرت سوار بر قایق شده بودند در پی سانحه ای در سواحل تونس ناپدید شدند. یک مسئول سازمان بین المللی مهاجرت با تایید این خبر تصریح کرده است که قایق مهاجران یاد شده در سواحل تونس به زیر آب فرو رفت و بیش از هشتاد تن از سرنشینان آن ناپدید شدند.

به گفته یکی از بازماندگان این حادثه که یک مهاجر بیست ساله از کشور مالی است قایق روز دوشنبه غرق شده و اغلب سرنشینان به زیر آب فرو رفته اند. وجدی بن محامد، مسئول سازمان بین المللی مهاجرت در جنوب تونس که با این فرد نجات یافته دیدار کرده می گوید که وی پس از گذشت سه روز از حادثه همچنان بهت زده است و در شوک به سر می برد.

بر اساس این گزارش و به نقل از پناهجوی نجات یافته، قایق ساعت شش صبح روز دوشنبه با ۸۶ سرنشین سواحل لیبی را به مقصد ایتالیا ترک کرد. گفته می شود سوراخ موجود در بدنه قایق سبب شده تا آب به درون آن نشت کند و تکان های شدید ناشی از حرکت سرنشینان در نهایت زمینه واژگونی آنرا چند ساعت پس از آغاز سفر فراهم می کند.

مسئول محلی سازمان بین المللی مهاجرت پس از گفتگو با فرد نجات یافته در یکی از بیمارستان های جنوب تونس یادآور شد که فرد یاد شده نمی داند چه بر سر بقیه آمده و فقط می گوید که آنها ناپدید شده اند. به گفته وی این احتمال وجود دارد که مابقی مهاجران پس از غرق شدن جان باخته باشند.

یک سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت نیز در توییتی اعلام مرگ هشتاد نفر در این حادثه را هولناک توصیف و تصریح کرده است که برای تایید دلایل آنچه روی داده و نیز شمار دقیق افراد ناپدید شده به اطلاعات بیشتری نیاز است.

از میان سرنشینان قایق حادثه دیده چهار نفر نجات یافتند که سه تن از آنها اهل کشور مالی و یک نفر نیز تبعه کشور ساحل عاج است. این افراد با هشدار اولیه ماهیگیران محلی و سپس با کمک گارد ساحلی نیروی دریایی تونس از غرق شدن نجات یافته اند.

بر اساس آخرین گزارش ها بازمانده ساحل عاجی روز پنجشنبه در بیمارستانی در تونس درگذشت و یکی از اتباع مالی نجات یافته از این حادثه در وضعیت بحرانی به سر می برد و امید است با تلاش پزشکان احیا شود.

دولت تونس روز چهارشنبه در بیانیه ای به نقل از یوسف شاهد، نخست وزیر این کشور تاکید کرده بود که کشورش تنها مسئول رسیدگی به وضعیت «پناهجویان و مهاجران نیست» و دیگر کشورهای نیز باید در این زمینه از خود مسئولیت نشان دهند.

دهها مهاجر حادثه دیده که تلاش داشتند از طریق دریا خود را از غرب لیبی به سواحل ایتالیا برسانند طی هفته های گذشته در آبهای تونس توسط ماموران گارد ساحلی و نیروهای امدادی از آب بیرون کشیده شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ دست‌کم ۵۸ مهاجر در پی واژگونی کشتی در سواحل موریتانی

واژگونی مینی بوس حامل مهاجران در ترکیه دست کم ۱۵ کشته برجای گذاشت

ممنوعیت ورود هیئت پارلمانی اروپا به تونس؛ بروکسل توافقنامه مهاجرتی را تعلیق می‌کند؟