۴۵ درصد جوانان یهودی اروپا از حضور در جامعه با لباس و نماد مذهبی می‌ترسند

۴۵ درصد جوانان یهودی اروپا از حضور در جامعه با لباس و نماد مذهبی می‌ترسند
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود ۴۵ درصد جوانان یهودی ساکن اروپا برای حفظ امنیت فردی خود و اجتناب از قرار گرفتن در معرض آزار و اذیت یهودی ستیزان ترجیح می‌دهند از پوشش یا نماد خاص مذهبی استفاده نکنند.

آگهی

حدود ۴۵ درصد جوانان یهودی ساکن اروپا برای حفظ امنیت فردی خود و اجتناب از قرار گرفتن در معرض آزار و اذیت یهودی ستیزان ترجیح می‌دهند از پوشش یا نماد خاص مذهبی استفاده نکنند.

«آژانس اروپایی حقوقی اساسی» روز پنج‌شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد، بیش از نیمی از جوانان یهودی ساکن اروپا با وجود قرار گرفتن در معرض آزار و اذیت، همچنان اصرار دارند با پوشیدن لباس خاص و استفاده از نمادهای ویژه، هویت مذهبی خود را ابراز کنند.

بر پایه این گزارش، ۸۱ درصد از جوانان یهودی اروپا در ابراز هویت مذهبی خود علاقه بسیاری دارند. همچنین چهار پنجم آنها معتقدند که آزار و اذیت یهودیان در کشور محل زندگی آنها رایج است و سطح آن طی پنج سال گذشته به طرز محسوسی افزایش یافته است.

آژانس اروپایی حقوقی اساسی همچنین اشاره کرده که ۸۱ درصد جوانان یهودی شرکت کرده در نظرسنجی آنها تاکید کرده‌اند که نژادپرستی مساله اصلی کشورهای اروپایی است و در عین حال ۹۵ درصد این جوانان بر این باورند که یادآوری و زنده نگاه داشتن رویداد تاریخی هولوکاست مهمترین عامل برای شناساندن هویت یهودیان است.

مطابق این گزارش، در حالی که اهمیت «حمایت از اسرائیل» در میان جوانان یهودی نسبت به بزرگسالان در حال کاهش است ولی ۸۵ درصد آنها اعلام کرده‌اند که طی یکسال گذشته در مورد عملکرد حکومت اسرائیل مورد انتقاد مردم کشورشان قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:افزایش حملات یهودستیزانه در جهان

همچنین ۴۴ درصد از جوانان یهودی اعتراف کرده‌اند که طی سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل مذهبشان در اروپا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. البته شمار این دسته از جوانان ۱۲ درصد بالاتر از یهودیان بزرگسال بوده است.

تحت تاثیر این شرایط، ۴۵ درصد جوانان یهودی گفته‌اند که برای حفظ امنیت فردی خود ترجیح می‌دهند از پوشش یا نماد خاص مذهبی استفاده نکنند. در واقع ۵۲ درصد جوانان یهودی بر این باورند که دولت‌های اروپایی به حد کافی از آنها حفاظت و حمایت نمی‌کند.

نتایج بررسی «آژانس اروپایی حقوقی اساسی» بر پایه داده‌های استخراج شده از نظرخواهی صورت گرفته از دو هزار و ۷۰۰ جوان یهودی ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دست آمده و هدف آن دستیابی دقیق‌تر به تجربه این جوانان از آزار و اذیت‌های معطوف به مذهب آنها در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است.

این گزارش که نسخه‌ای از آن نیز روز پنجشنبه توسط کمیسیون اروپا منتشر شده، نتیجه گیری کرده که جامعه اروپا برای حصول به هدف پایان دادن به دغدغه دیرپایِ ناامنی که سال‌هاست در میان جامعه یهودیان اروپا به وجود آمده، باید به تلاش‌های خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:انتقادات گسترده در پی برگزاری «جشن یهودکشی» در لهستان

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دفتر ملی مبارزه با نفرت در فرانسه تأسیس می‌شود

سکوت اسرائیل در مقابل سخنان ترامپ علیه یهودیان دموکرات

وضع تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران؛ فرانسه مصمم، آلمان خواستار بررسی‌های قانونی بیشتر است