باقری‌: توقیف نفتکش ما انتقامجویی از ساقط کردن پهپاد آمریکا بود

باقری‌: توقیف نفتکش ما انتقامجویی از ساقط کردن پهپاد آمریکا بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند و در زمان و مکان مناسب به آن پاسخ داده خواهد شد.»

آگهی

رئيس ستاد کل نیروهای مسلح ایران توقیف نفتکش ایرانی در آبهای جبل‌الطارق را اقدامی «تلافی‌جویانه» در پاسخ به اقدام ایران علیه پهپاد ساقط شدهٔ آمریکایی بر شمرد.

محمد باقری تأکید کرد که اقدام اخیر تفنگداران دریایی بریتانیا در توقیف اَبَرنفکش ایران «بی‌پاسخ نخواهد ماند» و در زمان و مکانی مناسب» به آن پاسخ داده خواهد شد.

تفنگداران دریایی بریتانیا روز پنجشنبه، چهارم ژوئیه (۱۳ تیرماه) نفتکش گریس ۱ را در آبهای جبل‌الطارق توقیف کردند. دادگاه دولت محلی جبل‌الطارق توقیف این نفتکش را تا ۱۹ ژوئيه (۲۸ تیرماه) تمدید کرده است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این مقام ارشد نظامی ایران همچنین اعلام کرد که کشورش از اردبیهشت ماه امسال «راهبرد مقاومت فعال» را در پیش گرفته است که در آن نه از جنگ می‌هراسد و نه از آن استقبال می‌کند.

روز گذشته محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز خواستار رفع توقیف فوری نفتکش ایران شد و همچنین امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران نیز اقدام تفنگداران بریتانیایی را «راهزنی» خواند و اعلام کرد که این اقدام «بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

این در حالی است که برخی تحلیل‌گران و کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند توقیف نفتکش ایرانی می‌تواند اقدامی متقابل از سوی دولت بریتانیا به منظور چانه‌زنی برای آزاد کردن نازنین زاغری ردکلیف باشد.

خانم زاغری، که شهروند ایرانی بریتانیایی است در سال ۲۰۱۶ به جرم جاسوسی در ایران دستگیر و زندانی شد و با وجود تلاش بسیار دولت بریتانیا،‌ مقامات ایران تا کنون از آزاد کردن وی سر باز زده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران سرنگونی پهپادش توسط ناو آمریکایی در تنگه هرمز را تکذیب کرد

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

دادگاهی در تهران به توقیف «محموله نفتی» کشتی «آمریکایی» به نفع بیماران پروانه‌ای حکم داد