اینستاگرام با هوش مصنوعی به جنگ کامنت‌های آزاردهنده می‌رود

اینستاگرام با هوش مصنوعی به جنگ کامنت‌های آزاردهنده می‌رود
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«در آزمایش‌های اولیه متوجه شدیم که این کار، برخی را تشویق می‌کند که کامنتشان را تغییر بدهند، یا چیزی بنویسند که چندان آزاردهنده نباشد.»

آگهی

شرکت اینستاگرام اعلام کرد امکان تازه‌ای را با استفاده از هوش مصنوعی به کار می‌گیرد تا بتواند زورگویی و آزار و اذیت‌ مجازی را محدود کند.

این شرکت که زیر مجموعه فیسبوک به شمار می‌رود روز دوشنبه در حالی این خبر را اعلام کرد که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر اخیرا خواستار بررسی عمیق پدیدهٔ زورگویی و آزار و اذیت‌های آنلاین شده‌اند.

مسئولان این شرکت اعلام کردند که اینستاگرام سالها است از هوش مصنوعی برای نظارت بر آزار و اذیت و نیز انتشار محتوای آسیب‌زننده استفاده می‌کند اما این بار این فناوری را برای آن به کار می‌گیرد که پیش از آن که کاربر تصویر یا ویدئویی نامناسب را منتشر کند به وی هشدار بدهد.

به تگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آدام موسری، رئيس کنونی اینستاگرام گفت:‌ «این مداخله به مردم شانس آن را می‌دهد که تعمق کنند و کامنت (یا محتوای) خود را تغییر دهند.»

وی افزود: «در آزمایش‌های اولیه متوجه شدیم که چنین گزینه‌ای، برخی را تشویق می‌کند که کامنتشان را تغییر بدهند، یا وقتی فرصت فکر کردن داشتند، چیزی بنویسند که چندان آزاردهنده نباشد.»

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مایل نیستند کسانی را که کامنت‌های نامناسب، حاوی توهین، یا آزاردهنده منتشر می کنند بلاک کنند چرا که با این افراد در زندگی روزانه برخورد دارند و چنین کاری ممکن است وضعیت را بدتر کند.

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، اپلیکیشنی است برای انتشار فوری عکس و ویدئو، که امکان انتشار کامنت را نیز به کاربران می‌دهد.

بیشتر بخوانید:‌

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اینستاگرام قابلیت تماشای لایو را به نسخه تحت وب خود اضافه کرد

قابلیت جدید اینستاگرام برای کاربران قرنطینه شده؛ لطفا در خانه بمانید

جعل ماهرانه تصاویر جنسی تیلور سوئیفت با هوش مصنوعی صدای کاخ سفید را در آورد