گفتگوی تلفنی ترامپ و نتانیاهو درباره ایران؛ «تحریم‌ها افزایش می‌یابند»

گفتگوی تلفنی ترامپ و نتانیاهو درباره ایران؛ «تحریم‌ها افزایش می‌یابند»
Copyright Reuters
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«من با رئیس جمهور ترامپ صحبت کردم. ما درباره مسائل امنیتی و تحولات منطقه‌ای حرف زدیم که اکثر آن‌ها درباره ایران بود. من از رئیس‌جمهور ترامپ برای قصدش در افزایش تحریم‌ها علیه ایران قدردانی کردم.»

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه، ۱۰ ژوئیه درباره مساله ایران به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. 

بنابر اعلام طرفین، محور این صحبت‌ها «تهدیدات ایران» و «تحریم‌ها» علیه این کشور بوده است.

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «دو رهبر درباره همکاری میان ایالات متحده و اسرائیل در زمینه پیشبرد منافع امنیت ملی، شامل تلاش‌ها برای ممانعت از اعمال خرابکارانه ایران در منطقه، به تبادل نظر پرداختند.»

بنیامین نتانیاهو نیز در توییتی درباره این گفتگوی تلفنی نوشت: «من با رئیس جمهور ترامپ صحبت کردم. ما درباره مسائل امنیتی و تحولات منطقه‌ای حرف زدیم که اکثر آن‌ها درباره ایران بود. من از رئیس‌جمهور ترامپ برای قصدش در افزایش تحریم‌ها علیه ایران قدردانی کردم.»

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در روز چهارشنبه طی توییتی اعلام کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به زودی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن وضع تحریم‌ها علیه ایران تنش میان تهران و واشنگتن را بگونه‌ای کم‌سابقه افزایش داده است.

نخست‌وزیر اسرائیل که رابطۀ نزدیکی با دونالد ترامپ دارد از متحدان او برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران و از مخالفان سرسخت برجام است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو: مماشات اتحادیه اروپا با ایران یادآور دیپلماسی شکست خورده در برابر نازی‌ها است

نتانیاهو: اروپا باید حامی تحریم‌های دونالد ترامپ علیه ایران باشد

رضایت و تمجید نتانیاهو از ترامپ بخاطر تحریم‌ ایران