افزایش موارد ابتلا به سیفلیس در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی

افزایش موارد ابتلا به سیفلیس در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

متخصصان مرکز اروپایی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها می گویند بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، نرخ انتقال سیفلیس از راه آمیزش جنسی در ایسلند، ایرلند، بریتانیا، آلمان و مالت دوبرابر شده است.

آگهی

گزارش‌های جدید متخصصان کنترل بیماری‌ها گویای آن است که موارد ابتلا به سیفلیس در اروپا از سال ۲۰۱۰ میلادی تا به امروز، ۷۰ درصد افزایش یافته است.

متخصصان مرکز اروپایی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها می گویند بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ میلادی، نرخ انتقال سیفلیس از راه آمیزش جنسی در ایسلند، ایرلند، بریتانیا، آلمان و مالت دو برابر شده است. این مرکز که در استکهلم سوئد مستقر است می گوید که این افزایش عمدتا بر مبنای مواردی است که مردان گزارش کرده‌اند.

سیفلیس بواسطه یک باکتری ایجاد می شود که می تواند عوارض جدی داشته باشد. سیفلیس معمولا بدون درد آغاز می شود که در مرحله نخست نهایتا بهبود می یابد. پس از ظهور نشانه‌های اولیه، فرد می تواند با نشانه‌های شدیدتر این بیماری مواجه شود. عفونت ناشی از سیفلیس حتی پس از ناپدید شدن نشانه‌هایش می تواند دهه‌ها ادامه یابد.

سیفلیس همچنین می تواند خطر ابتلا به ایدز را افزایش دهد و عفونت ناشی از آن در زنان باردار می تواند باعث سقط جنین شود.

در سال ۲۰۱۰، در اتحادیه اروپا با احتساب ایسنلد و نروژ، ۱۸۸۲۹ مورد ابتلا به سیفلیس گزارش شده است.

تا سال ۲۰۱۷، این رقم در اتحادیه اروپا به ۳۳۱۹۳ مورد افزایش یافته بود با اینکه اتریش و یونان اطلاعاتی در این زمینه ارئه نکرده‌اند.

افزایش سیفلیس در میان همجنسگرایان با فاکتورهای متعددی همچون روابط جنسی محافظت نشده، شرکای متعدد جنسی و سوء مصرف مواد مخدر مرتبط است.

سایر عوامل گسترش سیفلیس به فاکتورهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی همچون فقر، بی‌خانمانی و وضعیت زندگی اقلیت‌های قومی، مهاجران و پناهنده‌ها مرتبط است.

بطور عام، اقدام به رابطه جنسی بدون کاندوم، شرکای متعدد جنسی و کاهش ترس از از ابتلا به ایدز باعث افزایش سیفلیس در اروپا شده است.

برینانیا دارای یکی از بالاترین میزانهای ابتلا به سیفلیس است. در سال ۲۰۰۷ در این کشور ۳۵۶۱ مورد سیفلیس گزارش شده اما در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۷۷۹۸ مورد افزایش یافته است.

همچنین گزارش سال گذشته مرکز بهداشت عمومی بریتانیا نشان می دهد که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، تعداد موارد مبتلا به سیفلیس ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیوع کم سابقه بیماری سرخک در آمریکا

عدم اعتماد به واکسیناسیون؛ یکی از عوامل شیوع مجدد سرخک در اروپا

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد