تحریم ایران و افت رشد چین؛ فروش جهانی پژو-سیتروئن سقوط کرد

تحریم ایران و افت رشد چین؛ فروش جهانی پژو-سیتروئن سقوط کرد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن از کاهش فروش ۱۲.۸ درصدی این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد.

آگهی

کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن از کاهش فروش ۱۲.۸ درصدی این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد.

به گفته آقای تاوارس با وجود رشد ۳ دهم درصدی فروش محصولات گروه پژو-سیتروئن در اروپا ، کاهش فروش ۱.۹ میلیون دستگاه از محصولات این گروه طی ۶ ماه گذشته بیش از همه متاثر از کاهش قابل توجه تقاضای موثر در بازار چین بوده است.

بر این اساس، توقف فروش رسمی محصولات پژو-سیتروئن در بازار ایران به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودروسازی این کشور به همراه افت ۲۹.۳ درصدی فروش در بازار آمریکای لاتین و سقوط ۶۲.۱ درصدی خرید محصولات این گروه در بازار چین از جمله عوامل اصلی محدود شدن بازار جهانی پژو-سیتروئن بوده است.

گروه پژو-سیتروئن(PSA) متشکل از خودروسازی‌های پژو، سیتروئن، اوپل، دی‌اس و ووکس‌هال است.

بیشتر بخوانید:خروج آمریکا از برجام؛ گروه پژو سیتروئن از ایران خارج می‌شود

افت تقاضا در بازار چین در حالی است که سازمان آمار ملی چین روز دوشنبه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ۶.۲ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین رقم طی ۲۷ سال گذشته به شمار می‌رود.

کارشناسان اقتصادی فشار افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی به آمریکا را علت اصلی کاهش رشد تولید ناخالص داخلی چین اعلام کرده‌اند.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توئیتی نسبت به این خبر واکنش نشان داد و نوشت، هزاران شرکت در حال ترک چین هستند و به همین دلیل است که چین خواستار توافق با ایالات متحده شده و از شکستن توافق اولیه با آمریکا پشیمان است.

به نوشته آقای ترامپ، آمریکا در حال حاضر میلیاردها دلار از محل وضع تعرفه بر کالاهای وارداتی چین درآمد دارد که می‌تواند بیشتر هم بشود ولی این درآمد از جیب مالیات دهندگان آمریکایی کسب نمی‌شود و هزینه کاهش غیرواقعی قیمت انبوهی از کالاهای تولید چین است.

تنش اقتصادی میان چین و ایالات متحده از بیش از یکسال پیش و با افزایش تعرفه‌ واردات کالاهای چینی به آمریکا که با اقدام متقابل این کشور مواجه شد، طی ماه‌های اخیر بدل به یک جنگ تجاری شده است.

با این وجود روسای جمهوری دو کشور در نشست اخیر سران کشورهای عضو گروه بیست توافق کردند تا با عقب‌نشینی از مواضع پیشین خود، دور تازه‌ای از گفتگوهای تجاری را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:روزنامه دولتی چین: برای رسیدن به توافق تجاری با آمریکا راه طولانی در پیش است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان رقابت غول‌های اروپایی؛ چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد شد

ماجرای هدیه سرکاری خبرنگار ایتالیایی به پمپئو چه بود؟

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟