ظریف: اگر ترامپ تحریم‌ها را بردارد درهای مذاکره کاملا باز است

جواد ظریف وزیر خارجه ایران
جواد ظریف وزیر خارجه ایران Copyright NBC News
Copyright NBC News
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه در مصاحبه‌ با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت که تهران درهای مذاکره با آمریکا را «کاملا باز» می‌بیند.

آگهی

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه در مصاحبه‌ای گفت که تهران درهای مذاکره را «کاملا باز» می‌بیند، به شرطی که دولت آمریکا تحریم‌ها را بردارد.

جواد ظریف که در مصاحبه با تلویزیون ان‌بی‌سی آمریکا شرکت کرده بود اظهار داشت: «زمانی که تحریم‌ها برداشته شوند آن وقت...درهای مذاکره کاملا باز است.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز روز یکشنبه اعلام کرده بود که در صورت بازگشت ایالات متحده به برجام و لغو تحریم‌ها تهران آماده مذاکره خواهد بود.

آقای ظریف که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل در آمریکا به سر می‌برد همچنین درمورد تمایل ایران به ساخت سلاح هسته‌ای گفت: «اگر ما علاقه به ساخت تسلیحات هسته‌ای داشتیم این کار را خیلی وقت پیش انجام داده بودیم.»

نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده پیش‌تر اعلام کرده بودند که بنابر برآورد آنان، ایران برنامه ساخت تسلیحات هسته‌ای خود را در سال ۲۰۰۳ کنار گذاشته است اما در صورت تصمیم مجدد می‌تواند دوباره آن را ادامه دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزیر خارجه ایران همچنین در این مصاحبه با بیان اینکه اعتقاد ندارد دونالد ترامپ به دنبال جنگ باشد، احتمال برخورد نظامی با آمریکا را در شرایط کنونی بعید دانست اما در عین حال تاکید کرد که «بعضی افراد» نزدیک به رئیس‌جمهوری ایالات متحده چنین فکر نمی‌کنند.

آقای ظریف پیش از این به دفعات جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را به اتخاذ سیاست‌های جنگ‌طلبانه متهم کرده است.

حضور وزیرخارجه ایران در ماه‌های اخیر در آمریکا با مصاحبه با رسانه‌های این کشور و سخنرانی در اندیشکده‌های واشنگتن همراه بوده است. با این حال در سفر فعلی آمریکا اعلام کرد که وی تنها اجازه دارد در محدوده ۶ خیابان حدفاصل ساختمان سازمان ملل متحد و اقامتگاه دائم دفتر ایران در نیویورک رفت‌وآمد کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد معنی ندارد وقتی دیپلمات‌های آمریکایی در ایران حضور ندارند، دیپلمات‌های ایرانی بتوانند در نیویورک « آزادانه چرخ بزنند».

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خودداری پتروبراس از سوخت‌رسانی؛ کشتی‌های ایران در ساحل برزیل گرفتار شده‌اند

آمریکا سه ایرانی را به صادرات مواد مورد استفاده در ساخت موشک متهم کرد

ماکرون: این هفته با روحانی، پوتین و ترامپ برای کاهش تنش‌ در خاورمیانه صحبت می‌کنم