سپاه پاسداران در تکذیب ادعای ترامپ ویدئوی تصویربرداری پهپاد ایرانی از ناو آمریکایی را منتشر کرد

سپاه پاسداران در تکذیب ادعای ترامپ ویدئوی تصویربرداری پهپاد ایرانی از ناو آمریکایی را منتشر کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

سپاه پاسداران ویدیویی از تصویربرداری پهپاد ایرانی از عرشه ناو یو‌اس‌اس باکسر ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد.

با توجه به اطلاعات مندرج روی فایل ویدیویی منتشر شده، این تصاویر روز ۱۸ ژوئیه سال ۲۰۱۹ و حدود ساعت ۵ تا ۷ بامداد ضبط شده است. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به موضع ایران اعلام کرد مطمئن است که نیروهای آمریکایی پهپاد ایرانی را سرنگون کرده اند.

آقای ترامپ شامگاه پنجشنبه اعلام کرده بود ناو یواس‌اس باکسر یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز و پس از نزدیک شدن بیش از حد به آن، سرنگون کرده است.

به گزارش شبکه العالم به نقل از سپاه نیوز، سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روز گذشته (پنجشنبه ۲۷/ ۴/ ۹۸) حین اجرای مأموریت های جاری، ورود ناوچه امریکایی"یو اس اس باکسر" و ۵ فروند شناور همراه را به طور کامل و از لحظه ورود به تنگه هرمز ، به مدت سه ساعت تحت رصد کامل و نظارت دقیق داشته است و در این مدت پایگاه‌های پهپادی خودی ، هیچ گونه اقدام غیرمتعارف و تهدید کننده ای از سوی نیروهای تروریستی آمریکا در ناو مذکور را ثبت و مشاهده نکرده اند.»

در این بیانیه آمده است: «بر این اساس طرح ادعای سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز بدون ارائه هیچ سندی بیش از پیش دروغ و بی پایه و اساس بودن اظهارات مقامات آمریکایی در این خصوص را آشکار و اثبات کرد.»

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، اولین مقام ایرانی بود که این خبر را تکذیب کرد. پس از وی عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه در توئیتی با رد این خبر نوشت: «نگرانم که ناو یو‌اس‌اس باکسر به اشتباه یکی از پهپادهای خودشان را ساقط کرده باشد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب این خبر اعلام کرده بود تصاویر پرواز این پهپاد را منتشر خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا ساعتی قبل از انتشار فایل ویدیویی سپاه گفته بود «شواهد روشنی» وجود دارد که نشان می دهد آمریکا یک فروند پهپاد ایران را روز پنجشنه سرنگون کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژنرال آمریکایی در خلیج فارس: وقت آشتی هم‌اکنون است نه وقتی که موشک یا پهپاد ایران در راه است

ترامپ: پهپاد ایرانی را که در تنگه هرمز به ناو ما نزدیک شده بود نابود کردیم

دادگاهی در تهران به توقیف «محموله نفتی» کشتی «آمریکایی» به نفع بیماران پروانه‌ای حکم داد