شهروند کره‌ای مقابل سفارت ژاپن در سئول خودسوزی کرد

شهروند کره ای در مقابل سفارت ژاپن در سئول خودسوزی کرد
شهروند کره ای در مقابل سفارت ژاپن در سئول خودسوزی کرد Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مطبوعات و رسانه های محلی در سئول اعلام کرده اند که فردی که در مقابل سفارت ژاپن اقدام به خودسوزی کرده از قربانیان کار اجباری قدرت مداران ژاپنی در طول جنگ دوم جهانی بوده است.

آگهی

یک شهروند کره جنوبی مقابل سفارت ژاپن در سئول اقدام به خودسوزی کرد. این اقدام که برخی آنرا حرکتی اعتراضی نسبت به سیاست های ژاپن تعبیر کرده اند در بحبوحه تنش های دیپلماتیک و تجاری میان دو کشور صورت می گیرد.

به گفته منابع پلیس در سئول مردی هفتاد ساله روز جمعه در داخل اتومبیل خود که مقابل سفارت ژاپن متوقف شده بود اقدام به خودسوزی کرده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

منابع یاد شده با اعلام بی اطلاعی از انگیزه این شهروند کره ای در اقدام به خودسوزی یادآور شده اند که در داخل خودوری وی تعدادی کپسول گاز و مواد آتش زا یافت شده است.

مطبوعات و رسانه های محلی در سئول اعلام کرده اند که فردی که در مقابل سفارت ژاپن اقدام به خودسوزی کرده از قربانیان کار اجباری قدرت مداران ژاپنی در طول جنگ دوم جهانی بوده است.

از سوی دیگر به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرد یاد شده پیش از خودسوزی یکی از دوستان خود را از اقدام خود مطلع کرده و به وی گوشزد کرده بود که این کار را در اعتراض به سیاست های ژاپن برای اعمال محدودیت های تجاری بر ضد کشورش انجام خواهد داد.

تنش های دیپلماتیک میان دو کشور عمدتا ناشی از سیاست های استعماری ژاپن در قبال کره جنوبی طی سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ است که به تازگی با سخت گیری های شدید توکیو بر سر صادرات برخی کالاها به کره جنوبی وارد مرحله تازه ای شده است.

محدویت های تجاری اعمال شده از سوی ژاپن محصولات شیمیایی حیاتی برای تولید مواد نیمه رسانا و مواد لازم برای ساخت صفحه های نمایش گوشی های هوشمند را شامل می شود که غول های فناوری در کره نظیر سامسونگ از آن برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.

سئول پس از اعمال این محدودیت ها توکیو را به تلاش برای انتقام گیری پس از مجموعه ای از تصمیم های قضایی در کره جنوبی متهم کرده است. دستگاه قضایی کره پیشتر به گروهای ژاپنی هشدار داده بود که باید به قربانیان کار اجباری غرامت بپردازند.

از سوی دیگر توکیو نیز با طرح مسئله «از دست رفتن اعتماد» نسبت به همسایه خود، سئول را به کابرد نامناسب و عدم استفاده صحیح از مواد حساس وارادتی از ژاپن متهم کرده است.

ژاپن روزجمعه سفیر کره جنوبی در توکیو را فرا خواند تا مراتب اعتراض خود را به این کشور نسبت به امتناع سئول از شرکت در یک گروه حکمیت برای تلاش جهت حل مناقشه میان دو کشور اعلام کند.

کاخ آبی، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه با انتشار تعدادی توییت خشونت ها و اقدامات ژاپن در طول جنگ را محکوم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جواب رد موسسه همسریابی مرد ۶۴ ساله کره‌ای را به خودسوزی واداشت

اختلاف کره جنوبی و ژاپن؛ صندوق حمایت از «زنان آسایشگر» بسته شد

برگزاری مراسم رسمی بزرگداشت یاد «زنان آسایشگر» در کرۀ جنوبی