موسم بارندگی در جنوب آسیا؛ ۱۵۲نفر بر اثر سیل کشته شدند

موسم بارندگی در جنوب آسیا؛ ۱۵۲نفر بر اثر سیل کشته شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شیو کومار از مقامات دولتی ایالت آسام هند گفته است که ۱۰ گرگدن تک شاخ کمیاب در پارک ملی کازیرانگا و در پی طغیان رودخانه برهماپوترا جان سپرده‌اند.

آگهی

سیل ناشی از موسم بارندگی در جنوب آسیا تاکنون ۱۵۲ کشته برجا گذاشته است و جمعیت وسیعی از انسان‌ها و حیوانات در سه کشور در خطر سیلاب قرار گرفته‌اند

از این تعداد قربانیان، ۹۰ نفر در نپال، حدود ۵۰ نفر در ایالت آسام در شمال شرقی هند و حدود ۱۲ نفر در بنگلادش در اثر سیل کشته‌ شده‌اند.

در اثر بارش شدید باران در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۴.۸ میلیون نفر در ۳۷۰۰ روستا در ایالت آسام هند گرفتار سیلاب شده‌اند. همچنین بیش از ۲.۵ میلیون نفر در ایالت بیهارهند گرفتار سیل شده‌اند.

بیش از ۱۴۷ هزار نفر در ایالت آسام به ۷۵۵ سرپناه دولتی انتقال داده‌ شده‌اند.

مقامات هند گفته‌اند که علیه آنچه سوء استفاده از کمک‌های دولتی عنوان شده و در اثر آن مواد غذایی بی‌کیفیت میان سیل زدگان تقسیم شده است، اقدام قانونی خواهند کرد.

‌شیو کومار از مقامات دولتی ایالت آسام هند می گوید که ۱۰ گرگدن تک شاخ کمیاب در پارک ملی کازیرانگا و در پی طغیان رودخانه برهماپوترا جان سپرده‌اند.

در کشور ن‍پال نیز موسم باران باعث طغیان رودخانه‌ها شده است. مقامات نپال گفته‌اند که بیش از ۳۶ هزار خانواده در این کشور گرفتار سیل شده‌اند و ۱۳ هزار خانواده مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

موسم باران در جنوب آسیا که از ماه ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد برای رشد محصولاتی که نیاز به آب فراوان دارند، نقشی حیاتی دارد با این حال هر سال باعث تلفات جانی بسیار در این منطقه از آسیا می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خبرنگار پاکستانی هنگام گزارش زنده تلویزیونی تا گردن زیر آب رفت

طوفان فانی به سواحل شرقی هند رسید؛ بیش از ۱ میلیون نفر تخلیه شدند

قزاقستان و روسیه در چنگال «بدترین» سیل ۸۰ سال اخیر؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام شد