وزارت اطلاعات ایران: ۱۷ جاسوس سیا شناسایی شدند، برخی اعدام می‌شوند

وزارت اطلاعات ایران: ۱۷ جاسوس سیا شناسایی شدند، برخی اعدام می‌شوند
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رسانه‌های داخلی ایران به نقل از مدیر کل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات این کشور از «شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس» خبر می‌دهند.

وزارت اطلاعات ایران از این افراد بعنوان «تربیت یافته سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)» نام برده و اعلام کرده است برخی از آن «بعنوان مفسد فی‌الارض» اعدام خواهند شد.

بنا به اعلام وزارت اطلاعات ایران برخی از «جاسوس های» شناسایی شده افراد شاغل در مراکز «حساس و حیاتی» هستند. به گفته وزارت اطلاعات ایران شماری از این افراد شاغل در «بخش خصوصی» مرتبط با مراکز «حساس و حیاتی» هستند که به عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بوده اند.

طبق اعلام وزارت اطلاعات ایران این مراکز «حساس و حیاتی» شامل «حوزه های اقتصادی، هسته ای، زیرساختی، نظامی و سایبری کشور» می شود.

وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده است که برخی از شهروندان به واسطه «سوءاستفاده سیا از تقاضای ویزای امریکا در دام ویزا گرفتار شدند و در ازای اعطای ویزا به آنها پیشنهاد جاسوسی ارائه شده است».

به گفته وزارت اطلاعات ایران متهمان در زندان به برخی وعده های «وسوسه انگیز افسران سیا» از جمله «مهاجرت به آمریکا»، «شغل مناسب در ایالات متحده» و «پول» اشاره کرده اند. این وزارتخانه ماموریت این «جاسوسان» را «جمع آوری اطلاعات دارای طبقه بندی از مراکز مهم» و همچنین «انجام عملیات های فنی-اطلاعاتی» اعلام کرده است.

طبق اعلام وزارت اطلاعات ایران آن دسته از «جاسوس ها» که «آگاهانه و عامدانه به کشور خیانت کرده و حاضر به جبران مافات نشدند تحویل دستگاه قضایی» شده اند. از سوی دیگر بنا به اعلام این وزارتخانه آن دسته از کسانی که «با صداقت کامل با دستگاه امنیتی کشور تعامل کرده و ندامت ایشان نیز ثابت شد، بر علیه آمریکایی ها مورد مدیریت اطلاعاتی» قرار گرفتند.

همزمان با اعلام خبر دستگیری «۱۷ جاسوس» خبرگزاری تسنیم تصاویر افرادی را منتشر کرده است که به گفته این رسانه افراد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هستند. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت اطلاعات ایران: افرادی که قصد کشتن دانشجویان را داشتند بازداشت کردیم

واشنگتن بازهم کلید تحریم را فشار داد؛ برنامه هسته‌ای ایران هدف قرار گرفت

واکنش ظریف به تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم