گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی: سیاستمداران فراتر از کودکان به دانشمندان هم بی‌توجه‌اند

گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی: سیاستمداران فراتر از کودکان به دانشمندان هم بی‌توجه‌اند
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی خطاب به نمایندگان پارلمان فرانسه گفت که سیاستمداران فراتر از کودکان به دانشمندان هم بی‌توجه‌اند.

آگهی

گرتا تونبرگ، نوجوان سوئدی فعال محیط زیست گفت، بدیهی است که برخی از اعضاء پارلمان فرانسه هشدارهای او و سایر کودکان را در مورد وخامت اوضاع زیست محیطی جهان جدی نگیرند ولی نگرانی‌های دانشمندان را که باید مدنظر قرار دهند.

در واکنش به سخنان نوجوان حامی محیط زیست در پارلمان فرانسه، تعدادی از اعضاء محافظه‌کار و راست‌گرای افراطی پارلمان حضور یک نوجوان ۱۶ در پارلمان را توهین‌آمیز خواندند و خواستار قطع صحبت‌های او شدند.

خانم تونبرگ که عضو شبکه جهانی نوجوانان حامی محیط زیست است، به همراه تعدادی دیگر از اعضاء این مجمع از سوی گروهی از نمایندگان با گرایش‌های مختلف سیاسی برای حضور در جلسه روز سه‌شنبه دعوت شده بودند. آنها پس از صحبت با نمایندگان، ناظر تصویب موافقنامه تجاری اتحادیه اروپا و کانادا بودند.

این موافقتنامه با وجود مخالفت نمایندگان حامی محیط زیست به ویژه اعضاء حزب سبز با ۲۶۶ رای موافق در برابر ۲۱۳ رای مخالف تصویب شد. مخالفان این توافقنامه معتقدند، اجرای آن واردات برخی کالاها را که خارج از استانداردهای زیست محیطی اتحادیه اروپا تولید شده‌اند، مجاز می‌سازد.

بیشتر بخوانید:گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی: به کودکان دروغ گفتید

طی ماه‌های اخیر میلیون‌ها کودک و نوجوان در سراسر جهان در حمایت از خانم تانبرگ، روزهای جمعه در مدارس خود علیه سیاست‌های مخرب زیست محیطی که توسط دولت‌ها اعمال می‌شود، تجمع می‌کنند.

آغاز این تجمع‌ها تاکنون به ۱۰۰ کشور جهان تسری یافته در ماه اوت گذشته و با تحصن خانم تانبرگ مقابل پارلمان سوئد کلید خورد.

بیشتر بخوانید:پیش‌بینی هوای شهرهای بزرگ در سال ۲۰۵۰؛ لندن به گرمی بارسلون می‌شود

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرتا تونبرگ: وقتم را با صحبت با ترامپ تلف نمی‌کنم

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد