تلفن همراه رئیس‌جمهور برزیل هدف حمله هکرها قرار گرفت

Bolsonaro
Bolsonaro Copyright Reuters
نگارش از euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دادگستری برزیل روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه اعلام کرد هکرهای سایبری تلفن‌های همراه مورد استفاده ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور این کشور، را هدف حمله خود قرار داده‌اند. این حمله را پلیس فدرال برزیل کشف کرده و آن را «موضوع امنیت ملی» خوانده است.

آگهی

وزارت دادگستری برزیل روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه اعلام کرد هکرهای سایبری تلفن‌های همراه مورد استفاده ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور این کشور را هدف حمله خود قرار داده‌اند. این حمله را پلیس فدرال برزیل کشف کرده و آن را «موضوع امنیت ملی» خوانده است.

مقامات دولتی می‌گویند حملات از سوی افرادی صورت گرفته که با دستگیرشدگان متهم به هک سایبری در روز سه‌شنبه هفته گذشته مرتبط هستند.

پلیس فدرال برزیل هفته گذشته چهار نفر را به اتهام هک تلفن سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل و عضو کلیدی کابینه رئیس‌جمهور، بازداشت کرد. این افراد در شهرهای مختلف استان سائوپائولو اقامت داشتند. قاضی گفته است این گروه اپلیکیشن پیام‌رسان آقای مورو دو قاضی و دو بازپرس پلیس فدرال را هک کرده بودند.

سرجیو مورو که همزمان ریاست پلیس فدرال را بر عهده دارد در روز ۵ ژوئن گفته بود تلفن همراهش هک شده است. چهار روز بعد وبسایت «اینترسپت» و شماری دیگر از رسانه‌ها شروع به انتشار گزارش‌هایی کردند که طبق پیام‌های ردوبدل شده میان مورو و دادستان‌ها در زمان برخورد اداره ضدفساد با پرونده سیاستمداران و تجار موسوم به «عملیات کارواش» تنظیم شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بسیاری از برزیلی‌ها آقای مورو را یک قهرمان مبارزه با فساد می‌دانند، اما منتقدان او می‌گویند او یک ضدچپ متعصب است.

شخصیت بی‌طرف او در جریان رسیدگی به پرونده «عملیات کارواش» سبب افزایش اعتبار او شده بود. این در حالی است که انتشار پیام‌های خصوصی اخیر نشان می‌دهد او دادستان‌ها را برای محکوم کردن لولا رئیس‌جمهور سابق، که به پولشویی و فساد متهم شده بود، راهنمایی می‌کرده است. امری که در برزیل خلاف قانون به شمار می‌رود.

در آن مقطع مورو درستی پیام‌ها را زیر سوال برد و تاکید کرد حتی اگر درست هم بودند در کیفرخواست دادستان‌ها خطایی ایجاد نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایکروسافت هکرهای روس را به حمله سایبری علیه آمریکا متهم کرد

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد