بوریس جانسون خطاب به کوربین: این آقا طرف مُلاهای تهران را می‌گیرد

بوریس جانسون خطاب به کوربین: این آقا طرف مُلاهای تهران را می‌گیرد
نگارش از euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اولین جلسه حضور بوریس جانسون در مقام نخست وزیر در صحن مجلس عوام بریتانیا جنجالی و پرحاشیه برگزارشد.

آگهی

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا پس از تشکیل اولین جلسه کابینه اش در مجلس عوام این کشور سخنرانی کرد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، در اولین سخنرانی خود در جمع نمایندگان مجلس عوام، در پاسخ به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، در مورد تعامل وی با ایران، به شدت از او انتقاد کرد.

نخست وزیر بریتانیا در نخستین مناظره رودررو با نخست وزیر در سایه بریتانیا، جرمی کوربین، به شدت از او انتقاد کرد. دلیل اصلی انتقادات بوریس جانسون حمایت های جرمی کوربین از جمهوری اسلامی ایران عنوان شد.

سخنان تند بین دو رهبر سیاسی زمانی آغاز شد که جرمی کوربین از جانسون پرسید آیا او به همراه شرکای اروپایی امضاکننده برجام برای احیا توافق هسته‌ای ایران و کاهش تنش در خلیج فارس همکاری خواهد کرد؟

شهردار پیشین لندن که در بریتانیا او را «بوجو» می خوانند در واکنش به این پرسش ابتدا جرمی کوربین را نزدیک به دولت ایران خواند و گفت: «این آقا از ایران می‌پرسد. همین آقای محترمی که شبکه پرس تی‌وی ایران به او پول داده است. همین آقا در مورد آنچه در خلیج فارس می‌گذرد، به‌جای آنکه طرف دوستان ما در آمریکا را بگیرد دائما طرف ملاهای تهران را می‌گیرد.»

بیشتر بخوانید:

بوریس جانسون هم چنین از آغاز دوران طلایی جدید در بریتانیا خبرداد. وی گفت دولت تحت امر او با انرژی کامل مذاکرات مربوط به برکسیت را دنبال می کند. وی گفت که کابینه اش مذاکراتی را الویت خود قرار خواهد داد که از برکسیت بدون بسته پیشنهادی اروپا درباره مرز ایرلند دفاع می کند.

وی که خود یکی از حامیان برکسیت سخت است بار دیگر تایید کرد که «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق» را نیز مدنظر قراردارد.

جرمی کوربین در این مناظره از نخست وزیر خواست تا تن به همه پرسی مجدد برکسیت و یا دست کم برگزاری انتخابات بدهد. کوربین گفت که جانسون وارث کشوری شده است که در ده سال گذشته به دلیل حکم رانی محافظه کاران کاملا عقب نگاه داشته شده است.

رویترز
جلسه مجلس عوام بریتانیا با حضور نخست وزیر جدید برگزار شدرویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کابینه محافظه‌کاران با نخست‌وزیری بوریس جانسون زیر و رو شد

بوریس جانسون پس از ملاقات با ملکه الیزابت رسما نخست وزیر بریتانیا شد

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟