تغییر خواسته‌های معترضان هنگ کنگی: لباس شخصی‌ها معرفی و دادگاهی شوند

 تغییر خواسته‌های معترضان هنگ کنگی: لباس شخصی‌ها معرفی و دادگاهی شوند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معترضان خواهان معرفی و دادگاهی شدن لباس شخصی‌هایی شدند که یکشنبه گذشته به آن‌ها حمله کرده‌ بودند.

آگهی

پلیس هنگ کنگ به سمت معترضانی که پس از دو ماه اعتراض، امروز شنبه ۲۷ ژوئیه (پنجم مرداد) بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواسته‌های جدیدی را مطرح کردند، گاز اشک آور پرتاب کرد.

معترضان خواهان معرفی و دادگاهی شدن لباس شخصی‌هایی شدند که یکشنبه گذشته به آن‌ها حمله کرده‌ بودند.

آخر هفته گذشته ده‌ها تن از افراد لباس شخصی که چهره خود را با ماسک پوشانده بودند به افراد حاضر در این ایستگاه قطار که از تظاهرات ضددولتی بازمی‌گشتند حمله کردند. این حمله در محله یوئن لونگ رخ داد و در جریان آن دست‌کم ۴۵ تن مجروح شدند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، لباس شخصی‌ها را که لباس سفید بر تن داشتند در حال حمله خشونت بار به شهروندان نشان می‌داد.

معترضان، نیروهای پلیس را به هم دستی با این افراد که آن‌ها را عضو گروه‌های تبهکار می‌دادند متهم می‌کنند. پلیس این اتهام را رد کرده است.

معترضان امروز به سمت پلیس سنگ و بطری پرتاب کردند، پلیس نیز در واکنش به سمت آن‌ها گاز اشک آور شلیک کرد. برخی از معترضان با چتر از خود محافظت می‌کردند.

یکی از معترضان به خبرگزاری رویترز گفت: «چترم را فراموش کرده‌ام بنابراین مجبور شدم برای محافظت از خودم راکت بدمیتون بخرم.»

معترضان که به همان محل حادثه هفته گذشته رفته بودند، تاکید دارند که نمی‌خواهند تا تاریک شدن هوا در این محل بمانند چراکه به گفته آن‌ها محله یوئن لونگ شب‌ها بسیار خطرناک است.

لایحه استرداد متهمان به چین از روز نهم ژوئن (۱۹ خرداد) آتش اعتراض‌ها را در هنگ کنگ شعله‌ور کرد به‌طوریکه در نهایت دولت محلی در تاریخ ۱۵ ژوئن پیگیری این لایحه را برای مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآورد اما این موضوع برای معترضان کافی نبود و آن‌ها خواستار حذف کامل این لایحه از دستور کار دولت محلی و استعفای رئیس دولت شدند.

دو هفته پیش کری لام رهبر هنگ کنگ در یک نشست خبری گفته بود که لایحه استرداد متهمان «مرده» است.

بیشتر بخوانید:

رویترز
معترضان هنگ کنگی با چتر از خود محافظت می‌کردندرویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین: چهره‌های بی‌مسئولیت غربی درصدد ایجاد ناآرامی در هنگ کنگ هستند

هنگ کنگ؛ معترضان سیاه‌پوش خواستار برکناری کری لام شدند

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است