دولت افغانستان: مذاکرات مستقیم با طالبان در یک کشور اروپایی انجام می‌شود

دولت افغانستان: مذاکرات مستقیم با طالبان در یک کشور اروپایی انجام می‌شود
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«در پی تلاش‌های دولت برای شکل‌گیری مذاکرات رو در رو میان حکومت افغانستان و طالبان، این مذاکرات طی دو هفته آینده آغاز می‌گردد.»

آگهی

 دولت افغانستان می‌گوید که گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان تا دو هفته دیگر در یکی از کشورهای اروپایی آغاز می‌شود. طالبان تاکنون به‌طور رسمی واکنشی به این موضوع نشان نداده است اما برخی منابع اعلام کرده‌اند شرط طالبان برای شرکت در گفت‌وگوی مستقیم با دولت افغانستان توافق با آمریکا است. 

وزارت دولت در امور صلح، امروز شنبه ۲۷ ژوئیه، با نشر خبرنامه‌‌ای، تاکید کرده است، رایزنی برای تعیین هیئت ۱۵ نفری برای این گفت‌وگوها آغاز شده‌ است. این وزارتخانه همچنین درباره اعضای این هیات گفته است که آن‌ها از میان چهره‌هایی که در نشست دوحه شرکت کرده بودند و نیز افراد متخصص و مسلکی انتخاب خواهند شد.

وزارت دولت در امور صلح افغانستان، وزارتخانه‌ای تازه تاسیس است که یک ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرد.

در خبرنامه این وزارتخانه درباره مذاکرات مستقیم با طالبان آمده است: «در پی تلاش‌های دولت برای شکل‌گیری مذاکرات رو در رو میان حکومت افغانستان و طالبان، این مذاکرات طی دو هفته آینده آغاز می‌گردد.»

بیشتر بخوانید:قطعنامه نشست بین‌الافغانی صلح: کشورهای منطقه در امور افغانستان دخالت نکنند

تا کنون هفت دور مذاکرات میان گروه طالبان و هیات آمریکایی در دوحه قطر برگزار شده است. از سوی دیگر سه دوره گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح هم با حضور نمایندگان جامعه مدنی، زنان و رسانه‌های افغانستان و نمایندگانی از طالبان شکل گرفته است. 

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان چند روز است که در کابل به‌سر می‌برد و سرگرم گفت‌وگوها با رهبران حکومت وحدت ملی دربارۀ چگونگی آغاز گفت‌وگوها میان طالبان و حکومت است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژوئیه؛ مرگبارترین ماه افغانستان برای غیرنظامیان در دو سال اخیر

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد